آرشیو پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۶۸۳
اجتماعی
۱۴

یک تشکل غیردولتی زیست محیطی گزارش داد

زمین های اطراف سد کارون 3 می لرزد

گروه اجتماعی: در اطراف روستاهای حاشیه سد کارون3 زمین لرزه های وسیع باعث ایجاد شکاف های عظیم در جاده و دامنه کوه ها شده است. به گفته اهالی روستای «ده بارز» رانش زمین و زمین لرزه های ناشی از آن، از پاییز سال گذشته شروع و در بهمن ماه به اوج خود رسیده است. به گزارش کانون دیده بان زمین که یک تشکل زیست محیطی غیردولتی است، روستای غربیها که در حاشیه سد قرار دارد بیش از سایر روستاها دچار زمین لرزش است. وقتی محل قبلی روستا در زیر آب دریاچه سد مدفون شد، مردم روستا برای حفظ معیشت خود و ماندگاری در سرزمین آباواجدادی و از دست ندادن اقتصاد و هویت های فرهنگی و قومی به بخش بالاتر این دامنه ها کوچ کرده و خانه های خود را با موافقت مسوولان سد دوباره ساخته اند. این زمین لرزه ها در حالی در این منطقه اتفاق می افتد که تاکنون سابقه هیچ زمین لرزه یی وجود نداشته است.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.