آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۳۷
سیاست
۲

احضار سفیر سوئیس در چهلمین روز اقدام تروریستی حسینیه سیدالشهدای شیراز

امیر صدیقیان

این روزها با چهلمین روز شهادت تعدادی از هموطنانمان در یک انفجار تروریستی در شیراز مصادف است.

در حادثه انفجار تروریستی که 24 فروردین ماه امسال در حسینیه سید الشهدای شیراز صورت گرفت، 14 نفر شهید و حدود 200 نفر جانباز شدند.چهاردهمین شهید این حادثه راضیه کشاورز بود که پس از چند روز تحمل درد و جراحات وارده به شهادت رسید.پس از این اقدام تروریستی، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی از مسئولان خواستند که وظایف خود در پیگیری این حادثه را با اتقان و سرعت لازم انجام دهند.

رئیس جمهور نیز در آن زمان در پیامی وقوع حادثه حسینیه سیدالشهدا(ع) شیراز را به خانواده جانباختگان و مردم شیراز تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد با کشف علت یا عوامل بروز این حادثه از تکرار چنین وقایع تلخ و خسارت باری جلوگیری شود.پس از آن تلاش های دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی برای کشف و دستگیری عوامل این حادثه تروریستی آغاز شد.

در نتیجه این تلاش ها وزیر اطلاعات خبر داد که با فعال شدن ادارات کل اطلاعات چند استان از جمله فارس، تهران و مازندران عوامل اصلی بمب گذاری شناسایی و رابط و سرپل خارجی آنها هم دستگیر شد.با بازجویی از عوامل این اقدام ارتباط آنها با کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس لو رفت.در همین حال کاردار سوئیس در تهران در غیاب سفیر این کشور به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه احضار شد و مراتب اعتراض شدیدایران به فعالیت آزادانه یک گروهک تروریستی وضد انقلاب در آمریکا به وی ابلاغ گردید. مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه دراین دیدار تاکید کرد: بنابر اسناد و مدارک متقن وغیرقابل انکار یک شبکه تروریستی که در انفجار حسینیه سید الشهدای شیراز دست داشته وقصد انجام اقدامات تروریستی دیگری در داخل ایران را نیز داشته است توسط یک گروهک ضد انقلاب مقیم آمریکا هدایت و پشتیبانی می شود.

مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه از دولت آمریکا خواست تا به وظایف و تعهدات بین المللی خود در امر مقابله و مبارزه واقعی با تروریسم عمل نموده و عوامل و رهبران آن را جهت اجرای عدالت تحویل جمهوری اسلامی ایران نماید.

در این دیدارهمچنین بخشی از اسناد ومدارک مربوط به فعالیت های تروریستی این گروهک جهت ارائه به مراجع ذیربط آمریکایی، تحویل کاردار سوئیس در تهران گردید.