آرشیو یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۳۸
صفحه اول
۱

متکی در نشست خبری مشترک با خالد مشعل: جولان باید به سوریه برگردد

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و منوچهر متکی، دیروز پس از دیدار با یکدیگر در یک کنفرانس خبری مشترک به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما از سوریه در بازپس گیری جدی جولان که سرزمین اشغال شده اش است، حمایت می کنیم و رژیم صهیونیستی را در شرایطی نمی دانیم که بخواهد در این خصوص شرط و شروطی بگذارد. به گفته متکی جولان متعلق به سوریه است و باید به این کشور بازگردد.

متکی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ناگزیر از تخلیه این مناطق است و باید کل فلسطین و مناطق اشغالی را تخلیه کند. وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما از سوریه در بازپس گیری جدی سرزمین اشغال شده اش جولان حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه نکته روشن و واضحی که برای قضاوت جهانیان وجود دارد این است که این رژیم جعلی در طول 60 سال ماهیت جعلی و تحمیلی خود قادر نبوده با این فشارها و تحمیل ها مقاومت مشروع ملت فلسطین در راستای ایفای حقوقش را در هم بشکند، خاطرنشان کرد: حامیان رژیم صهیونیستی و بویژه دولت آمریکا را شریک در جنایت این رژیم می دانیم و معتقدیم که این شیوه عملکرد و این سیاستگذاری علت اصلی نفرت رو به افزایشی است که در ملت های خاورمیانه بر علیه سیاست های آمریکا روز به روز در حال افزایش است و عامل اصلی شکست های دیگر آنان است.

رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این کنفرانس خبری تصریح کرد: ما طرفدار بازگشت جولان و همه سرزمین های عربی اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی به ملت های مسلمان هستیم.

وی گفت:ملت فلسطین سازش محمود عباس را نمی پذیرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه اسرائیل نمی تواند ملت بزرگ فلسطین را نابود کند، گفت: ملت فلسطین به این دلیل که هیچ افراط و تفریطی در حقوق خود ندارد، بنابراین هیچ گاه نابود نمی شود و شکست نمی خورد.