آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
خبر
۶

مجلس هشتم در انتظار تایید انتخابات توسط شورای نگهبان

در حالی که معاون سیاسی وزیر کشور می گوید «نمایندگان حوزه های انتخابیه ای که صحت انتخابات در آنها هنوز تایید نشده است، باید برای دریافت اعتبارنامه هایشان تا زمان اعلام نظر شورای نگهبان، صبر کنند»، سخنگوی شورای نگهبان گفت که حتی در صورت تایید نشدن انتخابات در حوزه های انتخابیه باقی مانده، مشکلی در تشکیل مجلس وجود نخواهد داشت.

عباسعلی کدخدایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سعی می کنیم نتیجه انتخابات حوزه های باقی مانده را تا روز سه شنبه اعلام کنیم، گفت: اما اگر تا آن زمان نتیجه اعلام نشود، برای تشکیل مجلس مشکلی وجود ندارد و نمایندگان باقی مانده می توانند اعتبارنامه خود را بعدا دریافت کنند.وی خاطرنشان کرد: بررسی اعتبارنامه حدود چند هفته در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد و مهم حد نصاب لازم است که حاصل شده است. این در حالی است که معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نمایندگان حوزه های انتخابیه ای که صحت انتخابات در آنها هنوز تایید نشده است، باید برای دریافت اعتبارنامه هایشان تا زمان اعلام نظر شورای نگهبان صبر کنند. علیرضا افشار با بیان این که از 207 حوزه انتخابیه اعتبارنامه های حدود 195 حوزه شامل 275 منتخب مردم صادر شده است، اظهار کرد: صحت انتخابات 6 حوزه انتخابیه به تازگی تایید شده است که اعتبارنامه منتخبان آنها نیز صادر می شود و مشکلی از جهت صدور اعتبارنامه نداریم. انتخابات سه حوزه انتخابیه نیز در دور اول باطل اعلام شد که برای آنها اعتبارنامه ای صادر نمی شود.

افشار افزود: تا زمانی که صحت انتخابات در حوزه های انتخابیه از سوی شورای نگهبان اعلام نشود، قانونا مجاز به صدور اعتبارنامه نیستیم.

وی در عین حال گفت: تقریبا برای اغلب منتخبان اعتبارنامه صادر شده و حدود ده نفر از منتخبان هنوز اعتبارنامه ندارند که با تایید انتخابات در حوزه های آنها اعتبارنامه آنان هم صادر می شود.