آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
صنعت و معدن
۳

صدور مجوزهای صنعتی و معدنی مکانیزه می شود

معاون برنامه ریزی، توسعه و فن آوری وزارت صنایع و معادن گفت: در راستای دسترسی آسان متقاضیان و سرمایه گذاران حوزه بخش صنعت و معدن و امکان پایش و نظارت فعالیت ها، تمام مراحل صدور مجوزها و پروانه های صنعتی در کشور مکانیزه می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن، دکتر محسن حاتم با اعلام این خبر گفت: شروع این طرح در سال نوآوری و شکوفایی و در راستای ایجاد هم افزایی و حذف موازی کاری در حوزه صنعت و معدن طراحی و بسیاری از کنش های آن، تحت وب در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از مرحله مراجعه متقاضی جهت صدور جواز تاسیس تا صدور پروانه بهره برداری یک طرح، بانک اطلاعات و پورتال های مربوطه مراحل مختلف کار پایش خواهد شد.

به گفته وی هم اکنون این طرح در دو استان به صورت آزمایشی در حال انجام است که تا پایان سال تمامی استان های کشور مشمول اجرای این طرح خواهند شد.

حاتم از دیگر ویژگی های یکی از اجرای این طرح را اخذ آمار تولید، پایش بهتر و بررسی کارآمدی واحدهای صنعتی دانست و گفت: از آنجا که تمامی داده های واحدهای صنعتی در مراحل اجرای این طرح به صورت پردازش شده بررسی خواهد شد از واحدهای تولیدی مصرانه درخواست می شود به منظور حمایت جدی تر از تولید و انعکاس سریع تر رخدادهای این بخش، در اجرای این طرح همکاری کنند.

معاون برنامه ریزی، توسعه و فن آوری وزارت صنایع و معادن، اطمینان داد هیچ گونه مشکلی متوجه کارخانه های مشمول جامعه منتخب آماری این طرح نخواهد شد. به گفته وی این برنامه تنها به منظور برنامه ریزی و درک صحیح و به موقع کارشناسان و صاحبنظران، به هنگام سیاست گذاری در امر حمایت از تولید است.

وی گفت: بیش از 400واحد که حدود 60 درصد ارزش افزوده بخش صنعت و معدن بر طبق آمار بانک مرکزی و وزارت صنایع و معادن را در اختیار دارند، منتخبان فاز اول جامعه آماری هستند که به تدریج این جامعه آماری توسعه خواهد یافت.