آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۲
ورزش
۲۴

حدادی با قهرمانی در هلند صدرنشین رده بندی جهانی شد

حدادی: برای قهرمانی المپیک آماده هستم

گروه ورزش- فوق ستاره پرتاب دیسک ایران شنبه شب گذشته موفق شد در حضور قهرمانان جهان و المپیک عنوان قهرمانی مسابقات جایزه بزرگ هلند موسوم به FBK-Games را کسب کند.

احسان حدادی در این رقابت ها با پرتاب دیسک به مسافت 68 متر و 52 سانتی متر علاوه بر کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها، رکورد پیشین آسیا را که با 67 متر و 95 سانتی متر و در اختیار خودش بود، بهبود بخشید.

وی پس از کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها گفت: به همه دنیا نشان دادم که برای کسب مدال در بازی های المپیک آماده می شوم.

حدادی با اشاره به کیفیت مسابقه افزود: مسابقه بسیار خوبی بود، من هم در پرتاب اول، هم در پرتاب دوم رکورد آسیا را شکستم. حدادی با تاکید بر اینکه همه بزرگان پرتاب دیسک دنیا در این رقابت حضور داشتند، یادآور شد: وقتی من پرتاب اول و دوم را انجام دادم همه مبهوت و شگفت زده بودند. الکنا و کانتر باورشان نمی شد که من بتوانم آنها را شکست بدهم.

وقتی پرتاب دوم را انجام دادم آن قدر در استادیوم شهر هنگلو سرو صدا کردند که همه را تحت تاثیر گذاشته بودند. در حقیقت دیروز من استادیوم را روی سرم گذاشته بودم.

حدادی با بیان اینکه «من ترس شکست را در نگاه حریفانم می دیدم»، خاطرنشان کرد: مسابقه بسیار بزرگی بود. درست است که در قالب گرندپری برگزار می شد، اما همه آمده بودند تا بدانند چند مرده حلاج اند. همه آمده بودند خود را پیش از المپیک محک بزنند.

وی در ادامه گفت: در این رقابت تنها یک ایرانی آن هم کسی که دانشجوی این شهر است، در کنار من بود و من را تشویق می کرد که از او تشکر می کنم.

حدادی در پایان این رقابت و با کسب عنوان قهرمانی شش هزار دلار پاداش گرفت که شب گذشته طی مراسمی به او اهدا شد.

وی دیروز به مسکو رفت تا پس از آن در مسابقه های جایزه بزرگ شهر سوچی شرکت کند. مقصد بعدی حدادی هم برلین خواهد بود.

حدادی با کسب این قهرمانی به صدر جدول رده بندی جهانی صعود کرد.