آرشیو پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۴۲
ایران زمین
۱۹

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\ اراک_اثر هنری کاریکاتوریست، علی شعبانی مسئول واحد تجسمی حوزه هنری استان مرکزی به عنوان یکی از 10 اثر برگزیده جشنواره بین المللی کاریکاتور غزه شناسایی شد.در این جشنواره که به همت خانه کاریکاتور ایران و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 25 اردیبهشت تا 6 خرداد 87 در فرهنگسرای هنر برگزار شد، هنرمندان کاریکاتور از 56 کشور جهان با 2 هزار و 500 اثر شرکت کردند.بنابر گفته علی شعبانی این اثر هنری با موضوع شدت جنایت رژیم اشغالگر و همچنین بی تفاوتی کشور های عرب نسبت به این جنایت ها خلق شده است. قابل ذکر است که آثار هنری هنرمندان مسلم نعیمی، معصومه صفایی، مهدی عزیزی و سهیل محمدی نیز به بخش نمایشگاه این جشنواره راه یافت.

\ نظرآباد- به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نمایشگاه «یاس کبود» در مسجد سیدجمال الدین اسدآبادی شهرستان نظرآباد گشایش یافت.در این نمایشگاه زندگینامه حضرت زهرا سلام الله علیها با استفاده از زبان هنر و قلم بیان شده است. در این نمایشگاه بازدیدکنندگان از طریق عکس، جزوه های آموزشی و لوح فشرده با گوشه ای از زندگی، شهادت و مراسم خاکسپاری حضرت زهرا سلام الله علیها آشنا می شوند.بخشی از این نمایشگاه به نوع پوشش اسلامی بانوان اختصاص یافته تا بازدیدکنندگان بخصوص بانوان با این موضوع بیشتر آشنا شوند.این نمایشگاه تا پایان ایام فاطمیه برای بازدید عموم دایر است.

\ بجنورد جشنواره کشوری گنجینه فرهنگ ها در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهم تیرماه آینده در بجنورد برگزار می شود.این جشنواره با شرکت 29 استان کشور به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت. نشست های تخصصی علمی در زمینه صنایع دستی و نقش آن در اقتصاد ملی، فرهنگ، توسعه صنعت گردشگری، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه آثار گردشگری و صنایع دستی استان ها، تورهای یک روزه گردشگری در استان و اجرای موسیقی سنتی از جمله بخش های این جشنواره خواهد بود. وجود قومیت های ترک و کرد، تات، ترکمن، بلوچ و کرمانج در خراسان شمالی از جاذبه های مهم این استان است.