آرشیو دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۴۵
شهرستان ها
۲۰

با معرفی شترهای برتر؛ جشنواره شتر دوکوهانه در پارس آباد پایان یافت

در مراسمی با حضور معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل، فرماندار پارس آباد و جمعی از مسئولین و عشایر منطقه با معرفی شتر دوکوهانه برتر در چهار کلاس، جشنواره شتر دوکوهانه در اصلاندوز به پایان رسید.

فرماندار پارس آباد در این مراسم با اشاره به اعجاب آور بودن خلقت شتر گفت: خداوند در خلقت این موجود نهایت ظرافت را به خرج داده طوری که شتر با توان بالای خود و سازگاری با محیط قدرت راهپیمایی و حمل بسیار دارد.

میرفخر الدین زاهد افزود: هرچند خوراک این حیوان خشن است اما تولیدات جذاب و شیرینی دارد و با چرای حساب شده خود جلوی تخریب منابع طبیعی و خدادادی را می گیرد.

در این مراسم معاون ترویج و نظام بهره برداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز با بیان اینکه برای برگزاری این جشنواره کمیته های فنی، اجرایی، ارزیابی و اطلاع رسانی از شش ماه قبل فعال بوده است گفت: با فراخوان مقاله بیش از بیست مورد مقاله به دبیر خانه ارسال شده بود که ما آنها را بعد از بررسی در قالب کتاب چاپ خواهیم کرد.

یوسف بخشعلی زاده تصریح کرد: کمیته ارزیابی و داوران منتخب شترها را در چهار کلاس شامل سه گروه سنی چهار تا پنج ساله شش تا هشت ساله و نه سال به بالاانتخاب کرده و به مراحل پایانی معرفی نمودند.

وی از برگزاری نمایشگاه عکس و همچنین توانمندی عشایر به صورت نمایشگاه در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: امیدواریم در سالهای آینده شاهد تداوم چنین حرکتهایی باشیم.

وی در پایان گفت: در مرحله اولیه 156 نفر شتر مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفت که از این تعداد در نهایت 12 نفر شتر به بخش نهایی راه یافته و موفق به دریافت لوح سپاس و جایزه شدند.