آرشیو دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۴۷
حوادث
۲۶

حوادث کوتاه از جهان

آخرین پیام مادر فداکار

وقتی گروه نجات، زن جوان چینی را زیر آوار پیدا کردند او مرده بود اما امدادرسانان زیر نور چراغ قوه، چیز عجیبی دیدند.

زن با حالتی عجیب به زمین افتاده، زانو زده و بدنش زیر فشار آوار کاملا تغییر یافته بود. آن ها تلاش می کردند جنازه را بیرون بیاورند که ناگهان سرپرست گروه، دیوانه وار فریاد زد: بیایید، زود بیایید! یک بچه اینجا است. بچه زنده است. وقتی آوار از روی جنازه مادر کنار رفت نوزادی از زیر پیکرش بیرون کشیده شد. او کاملا سالم و در خواب عمیق بود، بی آن که بداند مادرش هنگام حفاظت از جگرگوشه خود چگونه جان فشانی کرده است. مردم وقتی بچه را بغل کردند، یک تلفن همراه از لباسش به زمین افتاد که روی صفحه شکسته آن، این پیام دیده می شد: عزیزم، اگر زنده ماندی، هیچ وقت فراموش نکن که مادر با تمامی وجودش دوستت داشت.

تلفات زلزله چین در مرز 80 هزار

براساس آخرین گزارش ها شمار جان باختگان زلزله 7‎/8 ریشتری 23 اردیبهشت در استان «سی چوان» به 79 هزار و 130 نفر رسید. در حال حاضر نیز 374 هزار و31 نفر مجروح و هفت هزار و 824 تن نیز ناپدید هستند. شمار آسیب دیدگان این فاجعه از 46 میلیون و 160 هزار نفر فراتر می رود.

وزارت کشور چین تصریح کرد:برپایه تازه ترین آمار، بیش از یک هزار کودک و نوجوان زلزله زده یتیم شده اند. در این میان بچه هایی هم هستند که هیچ یک از بستگانشان از آنان سراغی نگرفته اند و یا هویتشان نامعلوم است.«جان سی فن» معاون بخش رفاه اجتماعی وزارت کشور چین هم گفته است به سرعت در حال تشخیص هویت این کودکان و ساماندهی آنان هستیم.