آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۶
جام ملت های اروپا
۱۶

رئیس کمیته داوران ایتالیا گل نیستلروی را تایید کرد

ایسنا: رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایتالیا (AIA) «چزاره گاسونی» براین باور است که به رغم ادعای بسیاری مبنی بر آفساید بودن گل اول نارنجی پوشان، این گل به هیچ وجه آفساید نبوده است.

نیستلروی روی ضربه «اسنایدر» در میان راه توانست مسیر توپ را عوض کرده و آن را وارد دروازه کند. صحنه آهسته این حرکت نشان می دهد وی درموقعیت آفساید قرار داشته اما کریستین پانوچی مدافع ایتالیایی ها اگرچه بیرون از زمین افتاده بود و به نظر می رسید دچار مصدومیت شده، کمک داور مسابقه وی را جزیی از اتفاقات بازی محسوب کرده که در این صورت نیستلروی در موقعیت آفساید قرار نمی گیرد. گاسونی در این باره گفت: کمک داور بازی، قانون اتحادیه فوتبال اروپا را به درستی اجرا کرد. او پانوچی را به عنوان بازیکنی در نظر گرفت که آفساید را پر کرده بود. خود من هم گمان کردم گل آفساید بوده اما صحنه آهسته گویای این مساله بود که پانوچی خارج از خط روی زمین افتاده است.

قانون به طور دقیق مشخص می کند بازیکن عمدا در جهت قرار دادن مهاجم حریف در موقعیت آفساید زمین را ترک کرده یا خیر اما در این مورد غیرممکن است بتوانیم با اطمینان بگوییم که آیا پانوچی این کار را به طور عمدی انجام داده است یا خیر.

گاسونی در پایان گفت: منطق قانون این است از ترک یک بازیکن از زمین با هدف به دست آوردن منافع از این موضوع و قرار دادن مهاجم حریف در موقعیت آفساید ممانعت به عمل آورده شود. علاوه بر این ایتالیایی ها بازی را با نتیجه بیش از یک بر صفر واگذار کردند که این مساله به دلیل بی توجهی خود آنها صورت گرفت.