آرشیو دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۰
برش های کوتاه
۹

اتومبیل های زلزله زده در خیابان ها

ایست اشیانیوز: این اتومبیل ها از سوی وبلاگ نویس های چینی لقب «وحشتناک ترین اتومبیل ها» را گرفته اند. همه این اتومبیل ها به شدت آسیب دیده اند.

آنها از زیر آجرها و تکه های سنگ و بتن بیرون کشیده شده اند و شکل ظاهری آنها در عین خنده دار بودن ناراحت کننده هم هست. این اتومبیل ها اتومبیل هایی هستند که پس از زلزله استان سیچوان چین از زیر آوار بیرون کشیده شده اند و حالامورد استفاده قرار می گیرند.

چینی ها ضرب المثلی دارند که می گویند:

«داشتن هر چیزی بهتر از نداشتن آن است» و حالااین ضرب المثل بسیار مورد استفاده بازماندگان زلزله مهیب سیچوان قرار می گیرد چرا که خیلی از آنها اتومبیل های آسیب دیده شان را که اتاق های آنها به شدت ویران شده است به کار انداخته اند و با آنها تردد می کنند. البته موتور بسیاری از اتومبیل های ویران شده از کار افتاده است اما در برخی موارد موتورها سالم مانده اند و صاحبان خودروها از آنها استفاده می کنند.

البته قوانین حمل و نقل در چین مانع از حرکت اتومبیل هایی که معیارهای فنی و سلامت موتور را نداشته باشند می شود اما در شرایط خاص پس از زلزله به نظر نمی رسد نیروهای پلیس یا ارتش حاضر در منطقه در این مورد سخت گیری هایی داشته باشند. در واقع در حال حاضر تمام نیروهای حاضر در این منطقه کارهای بسیار مهم تری برای انجام دادن دارند و برای همین اتومبیل های آسیب دیده و عجیب و غریب زیادی در خیابان های این منطقه در حال تردد هستند.