آرشیو سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۴
ایران زمین
۲۳

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\ اردبیل نخستین کتابخانه اینترنتی استان اردبیل راه اندازی شد. ایجاد کتابخانه اینترنتی در استان درسه مرحله خواهد بود و مرحله نخست آن به صورت آزمایشی و با قرار گرفتن منابع کتابخانه های شیخ صفی الدین اردبیلی و بخش هیر شهرستان اردبیل اجرایی شده است. در مرحله دوم این طرح، منابع تمامی کتابخانه های استان از طریق اینترنت قابل دسترسی خواهد بود و در مرحله سوم به جز مشاهده منابع، ثبت نام، رزرو و امانت کتاب به صورت اینترنتی و بدون مراجعه به کتابخانه و از طریق ارسال پستی به در منازل خواهد بود.

\ اصفهان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از برپایی نمایشگاه سراسری هنرهای سنتی و صنایع دستی از پنجم تا 9 تیرماه در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان خبر داد. در این نمایشگاه 200 غرفه از تولیدات هنرمندان در رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی در معرض دید عموم گذاشته می شود. 150 غرفه مخصوص فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی و بقیه غرفه ها به صورت workshop (تولید زنده از سوی هنرمندان) و همچنین غرفه های عشایری اتحادیه ها و تعاونی های صنایع دستی و اطلاع رسانی در زمینه صنایع دستی از دیگر بخش های این نمایشگاه است. وی همچنین از نمایش هنرهای سنتی و صنایع دستی شامل «زری بافی»، «سفال» «منبت»، «عبابافی»، «خراطی»، «مخمل بافی»، «پاپیه ماشه»، «طلاکوب» و «قفل سازی» در این نمایشگاه خبر داد.

\ ساری جشنواره فرهنگی و هنری دریا در تابستان، لحظه های بانشاطی را برای گردشگران و مردم استان رقم خواهد زد.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام این خبر گفت: جشنواره فرهنگی هنری دریا در دو سال گذشته با هدف ایجاد لحظه های مفرح و پرنشاط و به کارگیری قابلیت ها و توانمندی های هنرمندان استان در زمینه رونق گردشگری و ایجاد جاذبه های فرهنگی برای پرکردن اوقات فراغت برنامه ریزی و اجرا شد.محمد اسماعیل امامزاده اظهار داشت: پارسال برای ساماندهی گروه های نمایشی استان که برنامه های ترکیبی و جنگ ارائه می کنند دبیرخانه ای با عنوان یاوران شادی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران راه اندازی شد و تابستان امسال از 20 گروه ساماندهی شده این دبیرخانه برای اجرای جشنواره بهره گرفته خواهد شد.