آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۵۵
صفحه اول
۱

وام های معوقه کشاورزان و دامداران خسارت دیده استمهال می شود

معاون رئیس جمهور در امور اجرایی تاکید کرد: استمهال وام های معوقه کشاورزان و دامداران یکی از مصوبات ستاد مقابله با خشکسالی کشور است که بزودی از سوی بانک مرکزی برای اجرا به بانک های عامل ابلاغ می شود.

به گزارش مهر، علی سعیدلو در جلسه ستاد مقابله با خشکسالی کشور گفت: علاوه بر تخصیص 210 میلیارد تومان به استان ها که قبلابه تصویب رسیده چگونگی تخصیص 40 میلیارد تومان دیگر به استان های خسارت دیده نیز مورد تصویب قرار گرفت. همچنین مقرر شد، دستگاه ها و وزارتخانه ها 5 درصد از هزینه های عمرانی را برای مقابله با خشکسالی اختصاص دهند.

رئیس ستاد مقابله با خشکسالی کشور خاطر نشان کرد: به منظور تسریع در تصویب لایحه برداشت از حساب ذخیره ارزی برای کاهش پدیده خشکسالی و خرید و ذخیره مواد غذایی استراتژیک، جلسه مشترکی با اعضای کارگروه خشکسالی مجلس برگزار خواهد شد. وی اضافه کرد: اعضای ستاد مصوب کردند مبلغ 230 میلیارد تومان در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای کمک به خسارت دیدگان قرار گیرد. همچنین طرح جامع بیمه محصولات کشاورزی به منظور مساعدت به کشاورزان آماده شده و پس از بررسی در ستاد، تصویب خواهد شد. در همین حال ستاد، دبیرخانه را موظف کرد به منظور کمک به اشتغال کشاورزان و دامدارانی که تحت تاثیر خشکسالی بیکار شده اند، کارگروهی چگونگی پرداخت تسهیلات جدید بانکی را به آنها تهیه و به ستاد ارائه نماید.