آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۵۵
صفحه اول
۱

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای حزب مؤتلفه اسلامی:

اداره کشور بدون تحزب نا موفق است

دبیر کل،اعضای شورای مرکزی وجمعی از خانواده های شهدای حزب مؤتلفه اسلامی صبح دیروز به مناسبت سالگرد شهادت شهدای اولیه موتلفه اسلامی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار اداره جوامع در نیای مدرن امروزی را نیازمند تحزب عنوان کرد وگفت: در درازمدت نمی توان بدون حزب در اداره امورکشور سازماندهی صحیحی داشت وسیستم اداره کشور بدون تحزب به معنای واقعی؛ نا موفق است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛با اشاره به مواهب تحزب در اداره کشورها؛ افزود: به نفع نظامی است که در آن احزاب با اهداف مشخص وسازماندهی شده در صحنه اداره جامعه حضوری فعال داشته باشند واین امر می تواند به عنوان ضربه گیر نظام سیاسی کشور عمل کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانیگفت: اکنون شرایط انقلاب وکشور، ضمن آنکه در ابعاد بسیاری به موفقیت های بزرگ نائل شده؛ حساس است و حربه های دشمنان اعم از فشارهای سیاسی، اقتصادی، تحریم وتخریب نظام اسلامی را تهدید می کند.آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ وحدت جهان اسلام را مهمترین مانع در تحقق نیات دشمنان عنوان کرد وگفت: اگر رسالت اسلامی برای خود قائل باشیم باید وحدت را جدی بگیریم تا منافع دنیای اسلام قربانی خواست قدرتهای بزرگ نشود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وحدت در داخل کشور را نیز در مقابله با توطئه های دشمنان بسیار مهم ارزیابی کرد وگفت: تقویت نقاط مشترک وعدم درگیری نیروهای وفادار به انقلاب در شرایط کنونی پر اهمیت خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: احزاب نیازهای امروز وآینده کشور را جدی بگیرند وبه قدری که توان دارند مسائل اساسی کشور بویژه مسائل ومشکلات اقتصادی وسیاست خارجی را که اکنون بسیار جدی است در دستور کار قرار داده وسعی کنند راهکار ارائه دهند.

ایشان درآخر با یاد از شهدای پیشتاز در دوران مبارزه، شهدای والامقام نیک نژاد، هرندی، بخارایی وامانی یاد وخاطر آنها را گرامی داشت. در ابتدای این دیدار آقای محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با ارائه گزارشی از روند عملکرد، فعالیتها وساختار تشکیلاتی حزب، رشد وگسترش تحزب را در مدیریت کشور پر ثمر خواند.