آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۵۵
سیاسی
۳

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم:

مدیران حوزه در تامین نیروی آینده کشور بیش از پیش تلاش کنند

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: امروز حوزه های علمیه وظیفه سنگینی را برای تربیت نیرو و مدیران آینده کشور بر عهده دارند و مدیران حوزه باید در تامین نیروی آینده کشور بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش مهر، آیت الله محمد یزدی در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه قم مسئولیت پذیری، توان سنجی، خدمت به نظام، داشتن علم کافی، زمان شناسی، مردمداری و... را از ویژگیهای بارز یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: مطابق فتاوای فقها اگر کسی توانایی قبول مسئولیت داشته باشد بر او واجب است خود را برای خدمت عرضه کند و ترسی از اینکه مردم به او رای ندهند نداشته باشد و اگر این توانایی را ندارد نباید مسئولیت قبول کند.

وی با تقدیر از مدیر سابق حوزه از حجت الاسلام حسینی بوشهری و آیت الله مقتدایی به عنوان چهره شاخص و تاثیرگذار در نظام یاد کرد وگفت: برای تعیین مدیر حوزه شاخصه هایی همچون توانایی، مدیریت، شناخت شرایط حوزه، ارتباط و تعامل با مراجع و... در نظر گرفته شده است که آیت الله مقتدایی این ویژگیها را داشت.

آیت الله یزدی از مدیریت حوزه به عنوان ناموس نظام یاد کرد و گفت: اصل مهم در مدیریت حوزه، حاکمیت ضابطه و قانون است و همه باید کمک کنیم تا حوزه به تحول و پویایی لازم برسد.

آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر جدید حوزه علمیه قم نیز در این مراسم طی سخنانی از استقبال مراجع از مدیریت وی در حوزه علمیه خبر داد و اظهار داشت: پیشنهاد مدیریت حوزه برایم غیر مترقبه بود و با اصرار دیگران و تفال به قرآن این مسئولیت خطیر را پذیرفتم و اکنون نیز تمام وقت در اختیار حوزه هستم.