آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۵۵
بین الملل
۲۱

حسینی سخنگوی وزارت خارجه:

حضور ایران در خاورمیانه منافع همه کشورهای منطقه را تامین می کند

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: حضورفعال ایران در خاورمیانه، به منظور تامین منافع همه کشورهای منطقه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد علی حسینی این مطلب را حاشیه هجدهمین همایش بین المللی خلیج فارس در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه اعلام کرد. بر پایه همین گزارش حسینی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص اظهارات مقامات مصری درباره نقش ایران در لبنان و فلسطین گفت: ما از اینکه دوستان مصری نگرش های اصولی و مبتنی بر ارزش های اخلاقی و اسلامی و رویکردهای مدافعانه جمهوری اسلامی ایران را که مورد قبول همه کشورها و امت اسلامی و عربی است، به گونه ای یکسویه و غیر واقع بینانه تفسیر می کنند، تعجب می کنیم و آن را در خدمت مصالح عالیه ایران و مصر نمی دانیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه نقش سازنده و ثمر بخش جمهوری اسلامی ایران در رخداد های مختلف ازجمله حضور فعال ایران در حمایت از مواضع کشورهای اسلامی و عربی را درچارچوب منافع و مصالح همه کشورهای منطقه خواند و گفت: به اذعان ناظران بی طرف و تمامی طیف های امت اسلامی و عربی، همواره حمایت معنوی سنجیده، اصولی و به موقع ایران از همه قضایای راهبردی جهان اسلام و عربی، موجب عزت و سربلندی و درجهت پشتیبانی از حقوق و سرنوشت آنها بوده و باعث امید و تامین کننده اهداف و مصالح مشترک شده است.