آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
سیاسی
۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند

اختصاص کرسی دائم شورای امنیت به کشورهای اسلامی شدنی است

خلابرخورداری جمعیت یک میلیارد و دویست میلیونی مسلمانان جهان از داشتن یک کرسی مستقل در شورای امنیت سازمان ملل امری است که طی سال های متمادی فعالیت این شورا به ابزاری در جهت تحت فشار قرار گرفتن کشورهای مسلمان از سوی دیگر اعضای دائم این شورا تبدیل شده است.

بر این اساس و در راستای نگاه داهیانه مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین ایشان،بار دیگر در دیدار اخیر خود با رئیس جمهور کومور لزوم توجه به این مسئله و اهتمام مسلمانان در این مسئله را مورد تاکید قرار دادند. سیدشهاب الدین صدر نماینده مردم تهران در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: با توجه به روندی که ابرقدرت ها برای تضعیف مسلمانان و برخورد با آنها در پیش گرفته اند، اختصاص یک کرسی در شورای امنیت سازمان ملل به کشورهای اسلامی، بسیار ضروری است.

همچنین موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران باید اذهان مسلمانان دنیا و سردمداران آنان را آماده در اختیار گرفتن یک کرسی دائم در شورای امنیت و سایر مجامع بین المللی کند.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: در صورت همنوا و هم راستا شدن کشورهای اسلامی با نظام جمهوری اسلامی، آن ها از طریق تعداد آرا بالامی توانند در مجمع عمومی سازمان ملل شورای امنیت صاحب یک کرسی دائم شوند.