آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
داخلی
۵

مانعی برای وحدت اصولگرایان

در انتخابات آینده وجود ندارد

گروه سیاسی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با توجه به این که نهاد مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه در دست اصولگرایان اداره می شود، قبول دارم که اصولگرایان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

محمدنبی حبیبی در گفت وگو با ایسنا ایجاد وحدت میان جریان اصولگرا در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را ضروری دانست و ادامه داد: اگرچه ممکن است در راه تحقق وحدت موانعی وجود داشته باشد، اما ما باید به رفع این موانع بپردازیم و به ایجاد عواملی که به شکل گیری وحدت منجر می شود بیندیشیم.

وی افزود: ما فکر می کنیم سازوکار اتخاذ شده از سوی اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم که با تشکیل جبهه متحد اصولگرایان تحقق پیدا کرد، با تفاوت هایی می تواند برای انتخابات ریاست جمهوری هم مؤثر باشد.

وی تاکید کرد: من مانع مهمی برای وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری احساس نمی کنم.

وی همچنین درباره اولویت هایی که باید درحوزه سیاست خارجی و بخصوص بحث هسته ای مدنظر قرار بگیرد، گفت: می توانم در این زمینه بگویم که سیاست حزب مؤتلفه همواره بر ضرورت پایداری مردم، دولت و نهادهای کشور در مقابل زورگویی های کشورهایی مثل آمریکاست. بحث هسته ای نیز یکی از مسلم ترین حقوق بین المللی و داخلی ماست و معتقدم مردم ما با توجه به احساسی که نسبت به ضرورت برخورداری از این دانش دارند، هزینه های مترتب بر این پایبندی را قبول خواهند کرد.