آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
صفحه آخر
۲۸

فروش خودروهای بالای 50 میلیون

به خاطر 36 هزار تومان!

حذف سهمیه بنزین خودروهای خارجی اعتراض صاحبان این خودروها را برانگیخته و گروهی از آنان اقدام به فروش خودروهای خود در بازار کرده اند.

فعالان خودرو معتقدند اعلام وضعیت جدید سهمیه بندی بنزین در هفته گذشته اثرات و واکنش های مختلفی را در بین اقشار مختلف جامعه و بازار خودرو ایجاد کرد، اما نکته جالب تاثیر روانی موضوع بر افزایش و یا کاهش قیمت ها است که در نوع خود جالب توجه است.

آنها می گویند: افزایش قیمت خودروهای کم مصرف مانند پراید تقریبا موجه جلوه می کرد زیرا با توجه به وضعیت طبقاتی خریداران این خودرو که اغلب از قشر کارمند و طبقات متوسط جامعه هستند، هرگونه تغییر در هزینه های جاری زندگی ممکن است موجب به هم ریختن دخل و خرج مالی آنها شود.

در عین حال علاوه بر این احتمال حذف این سهمیه بندی در مراحل بعدی از دلایل منطقی جهت خرید این محصول به عنوان خودرویی کم مصرف است.

این فعال بازار خودرو در عین حال وضعیت خودروهای خارجی و کاهش معاملات این خودرو پس از اعلام سهمیه بندی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: مسئله درباره خودروهای گران قیمت کمی متفاوت است، با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که فرق بین حذف سهمیه بنزین یک خودرو با ارائه 120 لیتر دولتی، ماهیانه حدود 36 هزار تومان است. صاحبنظران بازار سؤال می کنند: آیا واقعا 36 هزار تومان در ماه می تواند چنان تلاطمی در زندگی افرادی که خودروهای 50 و 60 و 100 و 120 میلیونی به بالاسوار می شوند وارد کند که چنان سراسیمه درگیر وضعیت کارت سوخت خود هستند و اعتراض و واکنش نشان می دهند و یا اقدام به فروش خودروی خود می کنند

خریدارانی که حاضرند برای خرید خودرو حداقل 50 میلیون تومان هزینه کنند چگونه برای پرداخت ماهیانه 36 هزار تومان مابه التفاوت بنزین آزاد و دولتی از نگهداری و یا خرید خودروهای خارجی منصرف می شوند

اکنون باید عکس العمل بخشی از مالکان خودروهای خارجی گران قیمت به حذف سهمیه بندی بنزین را مصداق ضرب المثل

«آنان که غنی ترند، محتاج ترند» دانست.