آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
ورزشی
۲۴

دختر محجبه فلسطینی در تیم زیر 16 ساله های دانمارک

گروه ورزشی: زینب الخطیب، دختر 15 ساله فلسطینی که در دانمارک متولد شده است، عضو تیم زیر 16 ساله های این کشور است. زینب برای بازی روسری سر می کند و پشت سرش می زند. او جوراب شلواری می پوشد و دست هایش را با ساق هایی می پوشاند. زینب الخطیب تنها بازیکن محجبه تیم فوتبال بانوان است، او درباره این که با حجاب در کشورهای اروپایی بازی می کند می گوید: «این نوع پوشش به هنگام بازی هیچ خللی ایجاد نمی کند و فرقی میان کارایی من با دیگر بازیکنان وجود ندارد.»

«ترولز مانزا» مربی باشگاه زینب می گوید: هیچ مشکلی برای وی وجود ندارد تنها مشکل روزهای گرم تابستان است که وی باید آب بیشتری بنوشد تا به خاطر گرمی هوا مشکلی برای بدنش ایجاد نشود.

وی ادامه می دهد: «من به آینده وی خوشبین هستم. فوتبال ورزش است و باید برای همه باشد فرقی نمی کند موهایت را ببندی وقتی خطری برای کسی ندارد.

فدراسیون فوتبال دانمارک نیز با این موضوع مخالف نیست و سخنگوی این فدراسیون معتقد است ما فقط بازیکنی را انتخاب کرده ایم که موهایش را به دلیل شخصی می پوشاند. کاری که رونالدینیو نیز انجام می دهد. او موهایش را با هدبند می بندد.»

سخنگوی فدراسیون دانمارک از گفت وگو با فیفا به خاطر حضور این بازیکن در تیم خبر می دهد. وی می گوید: «فیفا تصمیم گیرنده نهایی است ولی تاکنون جواب قطعی مبنی بر بازی نکردن وی نداده است.»