آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
حوادث
۲۶

کرج، مخفیگاه امنی برای پدرخوانده نبود

گروه حوادث پدرخوانده دزدان مامورنما پس از سال ها زندگی مخفیانه، در یکی از محله های کرج به دام افتاد. به گزارش خبرنگار ما، کارآگاهان پلیس آگاهی، چندی قبل در پی انهدام چند شبکه دزدان مامورنما در استان های مختلف با ردپای یک مجرم حرفه ای به نام «پرویز» که سرکرده باندها بود روبه رو شدند.

تحقیقات ماموران پلیس سراسر کشور برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا این که کارآگاهان، هشتم خرداد و در پی دستگیری دو دزد مامورنما در شهریار، متوجه شدند«پرویز» فعالیت های تبهکارانه اش را در استان تهران از سر گرفته است. بدین ترتیب گروه های ویژه عملیاتی پلیس دیروز مخفیگاه متهم و همسرش «ویدا» که از دزدان بین المللی است را در کرج شناسایی کردند. بلافاصله گروهی از کارآگاهان مخفیگاه زوج تبهکار را محاصره کرده و پس از ساعتی درگیری با 14 نوچه متهم موفق به دستگیری آنان شدند.

سردار اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان تهران در این باره گفت: پرویز پس از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی ها اعتراف کرد که در استان های مختلف از جمله اصفهان، تهران و فارس شبکه های سرقت مامورنماها را راه اندازی و هدایت می کرد.

پرویز در رابطه با شگرد سرقت هایش گفت: پس از خرید خودروهای مدل بالاو تیزرو مانند زانتیا، تویوتا کمری و انواع پژو، به جذب نیرو می پرداختم. سپس جوانان طایفه فیوج که مستعد هرگونه خلافی هستند و آموزش های مختلف را نیز در این باره فرا گرفته اند را استخدام می کردم.

آنها نیز سوار بر خودروها در پوشش مامور، پول های مشتریان بانک ها را سرقت می کردند. پس از هر عملیات موفقیت آمیز مبلغی از پول ها به عنوان دستمزد به آنها پرداخته و بقیه را به حساب های بانکی ام واریز می کردم.

رئیس پلیس استان تهران ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم نیز چند فقره شناسنامه جعلی، پلاک خودروهای سرقتی، مهرهای ادارات دولتی و مقدار زیادی طلاکشف شد.

تاکنون 16 فقره از سرقت های پرویز و همسرش از سوی کارآگاهان افشا شده و تحقیقات برای کشف سرقت های اعضای این شبکه استان های دیگر ادامه دارد.