آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
بین الملل
۲۷

درخواست جهانی برای پایان سرکوب اخوان المسلمین

گروه بین الملل مؤسسه جهانی موسوم به گروه بحران بین الملل اعلام کرد مصر باید ممنوعیت فعالیت گروه اخوان المسلمین را لغو و این گروه را وارد عرصه سیاسی این کشور کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه بحران بین الملل مستقر در بروکسل در گزارشی اعلام کرد افزایش ناآرامی های اجتماعی در مصر، افزایش تورم و احتمال تحویل قدرت توسط حسنی مبارک رئیس جمهور 80 ساله این کشور به جانشینی ناشناخته، آینده این کشور را غیرمطمئن و مبهم می کند.

در ادامه این گزارش آمده است احتمال می رود خودداری حزب حاکم دموکراتیک ملی از کاهش تسلطش بر قدرت به افزایش تنش ها در بحبوحه بلاتکلیفی سیاسی در خصوص جانشینی رئیس جمهور و ناآرامی های جدی اقتصادی و اجتماعی، منجر شود.

براساس این گزارش، تلاش ها برای محدود کردن نقش سیاسی گروه اخوان المسلمین بطور قابل توجهی کیفیت حیات سیاسی و پارلمانی مصر را کاهش داده، انحصار حزب حاکم این کشور را تقویت و ضربه شدیدی به مخالفان وارد کرده است.

در این گزارش خاطرنشان شده است موفقیت گروه اخوان المسلمین در انتخابات پارلمانی سال، 2005 بر وضعیت این گروه به عنوان نیروی سیاسی ریشه دار و به خوبی سازمان یافته تاکید می کند.

پس از کسب یک پنجم کرسی های پارلمان توسط اخوان المسلمین در انتخابات سال، 2005 این گروه در حال حاضر بزرگترین گروه مخالف در مصر است.