آرشیو سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۷۱۳
تلویزیون
۱۰

لطیفی میزبان ضرغامی

محمدحسین لطیفی که نامش برای مخاطبان تلویزیونی یادآور سریال موفق صاحبدلان است، در هفته گذشته میزبان عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

لطیفی که پروژه سه در چهار را برای ساخت سریال نردبانی بر آسمان واگذار کرد و به تهیه کنندگی سریال تابستانی شبکه پنج اکتفا کرد و کارگردانی آن را به سیدمحسن یوسفی واگذار کرد، این روزها یکی از امیدهای مدیران سیمافیلم به شما می رود.

عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در جمع دست اندرکاران این سریال در سخنانی با اشاره به اهمیت احیای هویت هر ملت برای رشد و بالندگی مادی و معنوی مردم آن سرزمین، سریال نردبانی بر آسمان را که با هدف احیا و شناساندن هویت اسلامی، ایرانی تولید می شود افتخاری برای ایران و اسلام خواند و افزود: پخش این سریال که به دست هنرمندان صاحب نام کشورمان ساخته می شود، نسل جوان ما را با تمدن غنی و پیشینه متعالی دینی و ملی خود آشناتر خواهد کرد. وظیفه هنرمند در این خصوص وظیفه یی سنگین و کار او عبادت است زیرا ایستادگی شجاعانه و توام با اعتماد به نفس امروز مردم و به ویژه جوانان ما در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن به علت آشنایی آنها با هویت، فرهنگ و تمدنی است که راه آنها را در مقابله با بیگانگان و دفاع از ارزش ها روشن کرده است.

در عصری که دنیاپرستان تمام همت خود را برای هویت زدایی از ملت ها به کار گرفته اند، کار شما که هنرمندانه مردم را با هویت و گذشته پربار خویش و شخصیت های تاثیرگذار تاریخ سراسر افتخار خود آشنا می کنید ارزشمند و قابل تقدیر است. گفتنی است، «سریال نردبانی بر آسمان» که به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی محسن علی اکبری به همت سیما فیلم در 13 قسمت 45 دقیقه یی در حال تولید است حوادث دوران زندگی منجم و ریاضیدان بزرگ ایرانی غیاث الدین جمشید کاشانی را روایت می کند.