آرشیو چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۶۷
ایران زمین
۲۷

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\ سنندج به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه عکسی با عنوان هبوط به همت حوزه هنری استان در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج برپا شد. به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه آثار هنرمند جوان سنندجی میکائیل رحمانی در قالب 30 اثر و در ابعاد 30 در 40 سانتیمتر با موضوع آزاد و مرتبط با مواد مخدر به نمایش در آمده است. آشنایی هنر دوستان سنندجی با عکاسی، معرفی رشته عکاسی به مردم و گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شد. رحمانی که خود متولد سنندج است، بیش از 4 سال سابقه فعالیت هنری در حوزه عکاسی دارد و چندین نمایشگاه فردی و گروهی در تبریز و سنندج برپا کرده است. شایان ذکر است این نمایشگاه هر روز در 2 نوبت صبح و عصر تا 14 تیر ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.

\ قم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری برنامه های اوقات فراغت در 240 پایگاه فرهنگی در استان قم خبر داد. وی برگزاری گفتمان دینی، آسیب شناسی عزاداری، اعزام مبلغ برای حضور در مراسم مذهبی روستا ها و تجهیز کتابخانه های مساجد استان را از مهم ترین فعایت های معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد. وی از تاسیس دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در 4 شهر استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این سازمان از سال 1360 به فرمان امام خمینی (ره) و با رسالت اطلاع رسانی دینی و فرهنگی فعالیت خود شروع کرد و در طول دوران فعالیت خود توانسته است، خدمات بسیاری را در راستای ترویج دین مبین اسلام ارائه کند.

\ زاهدان جانشین منطقه مقاومت بسیج استان سیستان و بلوچستان گفت: منطقه مقاومت بسیج استان با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بیش از 108 برنامه فرهنگی هنری برگزار می کند. در ایام تابستان هر سال طرح میثاق از سوی بسیج برگزار می شود که این طرح امسال نیز برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برگزار می شود. در طول هفته جاری نیز برنامه هایی چون نشست های فرهنگی و اجتماعی با موضوع سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها، جلسات انس با قرآن کریم، اردو های اخلاقی یک روزه ویژه خواهران و کوه پیمایی در برخی از شهرستان های استان در نظر گرفته شده است.