آرشیو یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۶
اخبار کشور
۱۴

برگ دیگری در کارنامه سیاه هلندی ها هلند از تحصیل ایرانی ها در رشته های هسته ای ممانعت می کند

دولت هلند که چندی پیش از اهانت نشریات هلندی و دانمارکی به اسلام حمایت کرده بود، در اقدامی ضد ایرانی، تحصیل ایرانی ها در رشته های هسته ای را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، دولت هلند در بیانیه ای اعلام کرد.ارائه مجوز به اتباع ایرانی برای دسترسی به آموزش و دروس خاص که می تواند در بحث گسترش تسلیحات هسته ای در ایران و توسعه سیستم های انتقال تسلیحات هسته ای سهیم باشد، ممنوع است.

برخی از قدرت های جهان مانند آمریکا در حالی ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کنند که در همه بازرسی های به عمل آمده از تاسیسات ایران توسط بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نشانه ای دال بر تسلیحاتی بودن مواد هسته ای ایران یافت نشده است.

بنا بر این گزارش، حکم دولت هلند ایرانی ها را بخصوص از راکتور هسته ای در «براسیل» در جنوب شرق این کشور و همچنین راکتور آزمایشی در دانشگاه فناوری «دلف» منع می کند.

با این حال این دانشگاه اعلام کرده ممنوعیت فوق سطوح تحصیلی تا مقطع لیسانس را دربرنمی گیرد چرا که افرادی در این سطح هستند، متخصص محسوب نمی شوند.

این دانشگاه همچنین اعلام کرد که درخواست ها برای استثناء قائل شدن رامدنظر قرار می دهد.

اعلام آمادگی ترکیه برای میانجیگری هسته ای

نخست وزیر ترکیه از احتمال میانجیگری کشورش میان ایران و غرب در موضوع هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری ایلدف، رجب طیب اردوغان در نشست خبری در آنکارا با اشاره به میانجیگری ترکیه میان سوریه و رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه این کشور در برنامه ریزی منطقه ای سهیم است، گفت: شاید کشورش چنین نقش مشابهی را در بحران میان ایران و جامعه جهانی درباره برنامه های هسته ای ایران برعهده بگیرد.

دور سوم گفت وگوهای سوریه و رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته آغاز شد و پنج شنبه با توافق برای برگزاری دور چهارم گفت وگوهای غیرمستقیم در اواخر ماه جاری در ترکیه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار کیهان ایران تاکنون هیچ علاقه ای به ورود یک میانجی به مذاکرات هسته ای اش نشان نداده است.