آرشیو یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۶
اخبار اقتصادی
۴

سرمایه گذاری 1000میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی از درخواست بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال منجر به عقد قرارداد شود.

علیرضا ساطعی در گفت وگو با برنا با اشاره به قراردادهای منعقده هزار میلیارد تومانی سال های 86، 85 بخش خصوصی در بنادر کشور گفت: در سال جاری نیز حدود هزار میلیارد تومان درخواست و پیشنهاد جدید برای سرمایه در بنادر کشور از طریق بخش خصوصی صورت گرفته است.

به گفته معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی میزان قرارداد یاد شده در حال بررسی است.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری قسمت عمده ای از درخواست های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بنادر کشور به نتیجه رسیده و منجر به عقد قرارداد شود.

ساطعی در ادامه با اشاره به لایحه تقدیمی دولت به مجلس در مورد ساماندهی ساخت وسازهای ساحلی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی براساس قانون متولی صدور مجوز ساخت و بهره برداری از تاسیسات ساحلی است.

وی اظهار داشت: با توجه به خلاقانونی برای برخورد با متخلفین در بنادر کشور لایحه ای به مجلس ارائه شد تا چنانچه کسی بدون مجوز اقدام به ساخت تاسیساتی در بنادر کند و یا غیر از موضوع مجوز از این تاسیسات بهره برداری کند، بتوان براساس قوانین با متخلف برخورد کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر با تصویب این لایحه می تواند با متخلفین برخورد و از طریق مراجع قضایی نسبت به توقف این گونه سازه ها و مجازات متخلفین اقدام کند.