آرشیو یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۶
اخبار اقتصادی
۴

به دستور وزیر راه بنیاد مستضعفان از پروژه تهران-شمال کنار گذاشته شد

وزارت راه برای ادامه ساخت آزاد راه تهران- شمال به دنبال جایگزینی بنیاد مستضعفان به عنوان یکی از دو پیمانکار بزرگ این پروژه است.

مهندس محمد رحمتی وزیر راه و ترابری با بیان این مطلب گفت: با گذشت چندین سال از تصویب و آغاز این پروژه به نظر میر سد بنیاد بیش از این توان سرمایه گذاری را ندارد و باید از این که جایگزینی برای او پیدا شود، استقبال کند. چون اگر توان داشت، خودش سرمایه گذاری می کرد و کار را به اتمام می رساند.

وی یادآور شد: در حال حاضر چنانچه متقاضی دیگری برای سرمایه گذاری در بخش ها و قطعاتی از این آزادراه که هنوز کار در آنها شروع نشده و یا داوطلب جایگزینی بنیاد باشد، آمادگی پذیرش پیشنهادات را داریم.

رحمتی افزود: در قطعه یک این آزادراه نیز که چینی ها فاینانس آن را تقبل کرده و کار را شروع کرده اند، نمی توان گفت که سرعت کار از لحاظ ما رضایت بخش است.

وی که با خبرگزاری فارس گفت وگو می کرد با اشاره به تشکیل کار گروه ویژه بررسی و تسریع احداث آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: این کارگروه قبلانیز وجود داشت و بیشتر به مسایل محیط زیست، تملک اراضی و مشکلاتی که در زمینه احداث آزادراه مذکور وجود داشت، می پرداخت.

وی افزود: جلسات در این زمینه ادامه دارد و هنوز مصوبه خاصی در این زمینه نداشته ایم. براساس قانون باید این طرح به صورت سرمایه گذاری مشارکت 50 درصدی با بخش غیردولتی انجام شود.

وزیر راه و ترابری تصریح کرد: دولت از نظر سرمایه گذاری در سهم خود مشکل ندارد و به تعهدات خود پایبند است. اما در مورد 50 درصد بخش غیردولتی که بنیاد است، این سازمان با توان محدودی وارد عرصه انجام این کار شده و سرمایه گذاری کرده است.