آرشیو یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۶
اخبار ورزشی
۱۳

امام جمعه شیراز: هدفمند کردن یارانه ها گسترش عدالت اجتماعی را به دنبال دارد

هدفمندکردن یارانه ها در گسترش عدالت اجتماعی و توسعه پایدار موثر است.

آیت الله «محی الدین حائری شیرازی» نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان این مطلب ضمن حمایت از طرح اقتصادی دولت گفت: بر اساس اعلام دولت امسال 900هزار میلیارد ریال صرف یارانه ها می شود یعنی این یارانه به طرق مختلف به جامعه تزریق می شود.

وی اظهار داشت: به طور مثال بنزین اگر لیتری ده هزار ریال برای دولت هزینه دارد لیتری یک هزار ریال به مردم عرضه می شود و تنها افرادی که خودرو داشته باشند از این یارانه بهره مند می شوند.

وی افزود: در صورتی که اگر دولت افراد نیازمند را شناسایی کند و از این یارانه ماهانه مبلغی در حد پانصد هزارریال به او بدهد یک خانواده پنج نفری می توانند به راحتی زندگی خود را بگذرانند.

وی گفت: در نتیجه این اقدام اعتباراتی که از یارانه ذخیره می شود صرف مسایل اقتصادی و رشد صنعت خواهد شد و جامعه به توسعه پایدار می رسد و مردم به سود واقعی دست پیدا می کنند.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور سعی در ایجاد عدالت دارد و باید مردم و مسئولان در این راستا وی را حمایت کنند تا با هدفمند شدن یارانه ها سود واقعی به کسانی که استحقاقش را دارند برسد.

وی تصریح کرد، برخی ادارات با عملکرد خود و ایجاد نارضایتی سعی در شکستن رئیس جمهور دارند و من از استاندار و معاونان وی می خواهم تا به وضعیت ادارات رسیدگی کرده و با نظارت خود مشکلات مردم را کم کنند.