آرشیو یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۶
اخبار ورزشی
۱۳

معاون اقتصادی و امور بین الملل وزارت صنایع و معادن: 79 درصد صادرات کشور کالاهای صنعتی و معدنی است

سهم صادرات کالاهای صنعتی و معدنی در طول چند سال اخیر به 79درصد از مجموع صادرات کشور رسیده و در دو ماهه سال جاری 37درصد رشد را نشان می دهد.

«علی اصغر رمزی» معاون اقتصادی و امور بین الملل وزارت صنایع و معادن در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن در گرگان ضمن بیان این مطلب از افزایش رشد حدود 500 درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور، طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: تا قبل از این مدت اغلب سرمایه گذاری های خارجی انجام شده در این بخش کمتر از یک میلیارد دلار بود.

وی افزود: در بخش خدمات فنی و مهندسی نیز با به کارگیری توان بخش خصوصی، مجموع قراردادهای اجرا شده و در حال اجرای کشور حدود 20 میلیارد دلار بوده که قرارداد با کشور ونزوئلااز جمله آنهاست.

وی همچنین میزان اشتغال ایجاد شده از محل پروانه های بهره برداری صادر شده در بخش صنعت و معدن را در سه سال اول برنامه چهارم توسعه کشور دارای 13 درصد رشد اعلام کردو اظهار داشت: تعداد پروانه های بهره برداری صادره برای واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی در سه سال اول برنامه چهارم 54درصد و میزان سرمایه گذاری واحدهای به بهره برداری رسیده نیز در مدت فوق 172 درصد در مقایسه با سه سال اول برنامه سوم رشد داشته است.