آرشیو یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۶
اخبار خارجی
۱۶

تظاهرکنندگان عراقی: از دولت می خواهیم توافقنامه امنیتی را امضا نکند

مردم دو شهر عراق در اعتراض به توافقنامه امنیتی واشنگتن- بغداد، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، مردم دو شهر عراق جمعه گذشته پس از برگزاری نماز جمعه علیه توافقنامه امنیتی واشنگتن- بغداد تظاهرات کردند. در شهرک «صدر» بغداد، تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی در محکومیت این توافقنامه، از دولت بغداد خواستند آن را امضا نکند. مردم کوفه نیز با سردادن شعارهایی، سیاست های آمریکا را محکوم کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در ارتباط با توافقنامه امنیتی به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، آیت الله «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق، در مورد توافقنامه امنیتی اظهار نگرانی کرده است. «صدرالدین قپانچی» امام جمعه نجف نیز گفت: مردم عراق با نگرانی به توافقنامه امنیتی نگاه می کنند.

طالبانی عذرخواهی کند

به گزارش خبرگزاری قدس، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق از «جلال طالبانی» رئیس جمهور این کشور، خواستند تا به خاطر دست دادن با «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در مقابل اعضای پارلمان عراق عذرخواهی کند. «علی الدیب» یک نماینده مجلس عراق، در این باره گفت: دست دادن طالبانی با باراک، سیلی محکمی به صورت مردم عراق بود. طالبانی که هفته گذشته به منظور شرکت در همایش سوسیالیسم بین الملل در یونان شرکت کرده بود، به درخواست «ابومازن»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با وزیر جنگ اسرائیل دست داد.

سایر رویدادها

¤ به گزارش ایرنا از بصره، افراد مسلح ناشناس جمعه گذشته شیخ «سالم الدراجی»، مقام محلی مجلس اعلای اسلامی را در بصره ترور کردند.

¤ به گزارش فارس، «نوری مالکی» نخست وزیر عراق، امروز با مقامات امارات در ابوظبی دیدار و در مورد مناسبات دوجانبه گفت وگو کرد.

¤ به مناسبت سالروز شهادت آیت الله «محمد باقر حکیم»، رهبر فقید مجلس اعلای اسلامی عراق، روز جمعه آیین ویژه ای در بغداد برگزار شد و رهبران این کشور در این مراسم شرکت کردند.

¤ به گزارش پایگاه اینترنتی المحیط، دولت عراق در مورد انتقال 300 لوح خطی منتقل شده از این کشور به اسرائیل تحقیق می کند.

¤ پایگاه خبری «آنتی وار» اعلام کرد، دموکراسی شعاری برای اشغال عراق توسط آمریکا بود.