آرشیو یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۶
دانش و پژوهش
۷

بیش فعالی، بیش از افسردگی بازده کاری را کاهش می دهد

با توجه به اینکه سه تا چهار درصد از بزرگسالان مبتلابه بیش فعالی هستند بررسی ها نشان داده این وضعیت بر روی نحوه تمرکز و کار آنها نیز تاثیر منفی دارد.

به گزارش هلت دی نیوز آمارهای جهانی نشان می دهد که بزرگسالان مبتلابه بیش فعالی در حدود سه هفته از کار سالیانه را از دست می دهند.

بنابرهمین گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده این گروه به دلیل توانایی تمرکز کمتر و در مواردی ضعف حافظه نسبت به دیگر همکاران خود قدری کندترند و درحدود 21 روز کاری درسال را از دست می دهند.

لازم به ذکر است بررسی هایی که در بیش از 30 کشور جهان انجام شده حاکی از این است که 200 هزار نفر از بزرگسالان حتی خبر نداشتند که مبتلابه بیش فعالی و اختلالات تمرکز هستند.

درضمن مشخص شده این گونه افراد در بسیاری از روزها بدون اتفاق خاصی ازنظر فکری به اندازه کامل تمرکز ندارند و دربسیاری موارد حتی بیش از افسردگی کارشان تحت تاثیر قرار می گیرد.این اختلال بین سنین 18 تا 44 سال قابل تشخیص بوده و به بیش فعالی بزرگسالی معروف است.متخصصان توصیه می کنند افراد به ویژه آنهایی که در کودکی دچار بیش فعالی و اختلالات مشابه بوده اند در سنین مذکور نیز از نظر تشخیص بیش فعالی بزرگسالان مورد معاینه قرار بگیرند تا در صورت لازم اقدامات مناسب برایشان انجام شود.