آرشیو سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۸
اخبار کشور
۲

محمدهاشمی رفسنجانی: زمان تصمیم گیری برای کاندیداتوری خاتمی محدود است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا تاریخی به عنوان مهلت به سیدمحمد خاتمی برای اعلام آمادگی برای انتخابات در نظر گرفته شده است» گفت: در این مورد بحث زمانی در میان گروه های اصلاح طلب نشده است ولی به هر حال زمان تصمیم گیری محدود است.

محمدهاشمی رفسنجانی در گفتگو با مهر در مورد شاخص های اجماع اصلاح طلبان برای انتخابات آینده گفت: موضوع مشکلات فعلی کشور از جمله مباحث اقتصادی نظیر مشکلات مسکن، تورم و بیکاری، معضلات اجتماعی همچون موادمخدر، افزایش نرخ طلاق و ناامنی های اجتماعی و روابط خارجی متشنج، از جمله مسائلی است که باید از شاخص های مورد توجه در اجماع اصلاح طلبان باشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی مطرح شدن زود هنگام بحث های انتخاباتی از سوی اصلاح طلبان را استراتژی این جناح ارزیابی کرد و توانایی حل مشکلات کشور و بالابودن ضریب نفوذ سیاسی و اجتماعی را از شاخص های ضروری برای کاندیدای اصلاح طلبان برشمرد.

وی ادامه داد: باید در میان اصلاح طلبان بحث توانائی های یک کاندیدا برای حل مشکلات کشور و ضریب نفوذ سیاسی و اجتماعی آن فرد از نظر رای آوری به بحث و بررسی گذاشته شود و اگر بنا بر شکل گیری اجماعی باشد باید این اتفاق نظر حول این محورها صورت گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مورد این تحلیل برخی چهره های سیاسی مبنی بر اینکه بحث های زودهنگام انتخاباتی تاکتیک اصلاح طلبان است، تصریح کرد: به نظر نمی رسد بحث در مورد انتخابات تاکتیکی باشد چرا که با مشکلاتی که در کشور مواجهیم بحث انتخابات استراتژی است نه تاکتیک.