آرشیو سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۸
اخبار کشور
۳

نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن کریم: معتبرترین مسابقات قرآن کریم در ایران برگزار می شود

نماینده ایران در بیست و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کشور گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران از لحاظ کیفی معتبرترین مسابقات جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، «عیسی خورشیدی» افزود: شاخصه دیگر این سطح از مسابقات کشور، عدم وجود محدودیت سنی برای شرکت کنندگان است به همین علت در این مسابقات شاهد رقابت شدیدتر و قوی تر هستیم.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سایر کشورها محدودیت سنی دارد، افزود: به عنوان مثال در کشور امارات در سطح زیر 21 سال شرکت کننده می پذیرند.

نماینده ایران در بیست و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، ورود معارف و حقایق قرآن به عرصه زندگی ایرانیان مسلمان را از بعد اتحاد ملی در خور تحسین دانست و افزود: مردم ایران از نظر اتحاد و عمل به برخی آیات قرآن از سایر مسلمین پیشی گرفته اند. خورشیدی آسیب پذیری خانواده امروز ایرانی را نتیجه برخورد سطحی با قرآن دانست و افزود: عدم ورود معارف دینی و قرآنی در بطن زندگی ما منجر به ورود خرافات به اسم دین در زندگی می شود و از آنجا که قرآن معیار تشخیص حقیقت از خرافه است، مهجور مانده، نسل جوان اثر پذیرفته و دین گریز می شود.

وی از نبود محافل قرآنی منسجم در کشور انتقاد کرد و گفت: محافل قرآنی کشور در شاکله و ساختار دچار مشکلند و محافل قرآنی منسجمی در سطح کشور مشاهده نمی شود.

گفتنی است بیست و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از 8 تا 14 مرداد ماه جاری، برای نخستین بار در خارج از تهران و در مشهد برگزار می شود.