آرشیو سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۸
اخبار کشور
۱۴

رائد موسوی: چهار دیپلمات ایرانی زنده اند

فرزند یکی از چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان تاکید کرد مدارکی وجود دارد که این دیپلمات ها زنده اند و همچنان در اسارت رژیم صهیونیستی به سرمی برند.

به گزارش مهر به نقل از شبکه خبری «پرس.تی.وی»، رائد موسوی این اظهارات را در پی دیدار هیئتی از خانواده های چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی با «نبیل قاووق» مسئول نیروی مقاومت اسلامی حزب الله در جنوب لبنان بیان کرد.

رائد موسوی فرزند سید محسن موسوی یکی از دیپلمات های مذکور که در آن زمان کاردار ایران در بیروت بود، گفت: ما منتظر تبادل اطلاعات میان حزب الله و صهیونیست ها هستیم و دقیقا به روشنی می دانیم که دیپلمات ها زنده اند و در زندان های رژیم صهیونیستی نگهداری می شوند.

وی همچنین درباره بازگشت سالم این دیپلمات ها به میهن اسلامی از راه دیپلماتیک ابراز امیدواری کرد. گفتنی است هیئت ایرانی در دیدار با نبیل قاووق، مراتب قدردانی خود را از تلاش های صورت گرفته از سوی حزب الله برای پیگیری سرنوشت این ربوده شدگان اعلام کردند. اعضای این هیئت هم اکنون برای پیگیری سرنوشت آنها در لبنان به سرمی برند.

این هیئت پیش از این با نبیه بری رئیس مجلس، فؤاد سینیوره نخست وزیر، علامه فضل الله، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرده است و رائد موسوی از دیدار این هیئت با میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان نیز خبر داده است.

احمد متوسلیان، محسن موسوی، کاظم اخوان و احمد رستگار مقدم، چهار دیپلمات ایرانی اند که در سال 1982 در لبنان توسط نیروهای سابق فالانژیست ربوده شدند.