آرشیو سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۸
اخبار اقتصادی
۴

ایران به 10 کشور جهان نیروی کار اعزام می کند

یک مقام مسئول از تشکیل کارگروه ویژه اعزام نیروی کار به خارج از کشور با دستور وزیر کار خبر داد و گفت: در حال حاضر 10 کشور خواهان نیروی کار ایرانی هستند.

علیرضا ولی پور مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار در گفت وگو با مهر گفت: با دستور وزیر کار و امور اجتماعی و الزامات برنامه چهارم توسعه مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور، کارگروه ویژه با کمک حوزه روابط کار وزارتخانه تشکیل شده است.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: از وظایف ذاتی وزارت کار حفظ و صیانت از نیروی کار است ولی در حال حاضر برخی از دستگاه ها و وزارتخانه ها بدون در نظر گرفتن مقررات اقدام به اعزام نیروی کار به خارج از کشور می نمایند.

ولی پور تصریح کرد: به دستگاه هایی که بدون توجه به مقررات اقدام به اعزام نیروی کار به خارج از کشور می کنند اخطار داده شده است و به آنها یادآوری کردیم که وظیفه اعزام و سازماندهی نیروی کار برای حضور در بازارهای کار خارج از کشور برعهده وزارت کار است.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی در خارج از وزارتخانه با همکاری وزارتخانه های بهداشت، امور خارجه، نفت، کار و امور اجتماعی و هواپیمایی کشور خبر داد و تاکید کرد: البته این کارگروه در گذشته نیز وجود داشت ولی متاسفانه فعالیت خوبی انجام نشده است.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار در ادامه از تقاضای 10 کشور برای اعزام نیروی کار به آن کشورها خبر داد و افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کانادا و استرالیا از جمله این کشورها است.

ولی پور تقاضای کشورهای خارجی به نیروی کار ایرانی را عموما در حوزه های مهندسی، پرستاری، پتروشیمی، نفت، پزشکی، مهمانداری هواپیما و جوشکاری اعلام کرد.