آرشیو سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۸
شهرستان ها
۱۱

عضو شورا: اختلافات شورای شهر کاشان منجر به انتخاب 2 شهردار شده است

عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: در آخرین جلسه شورای شهر با انتخاب مهندس محمد خاکسار، مدیر فعلی سازمان رفاهی تفریحی شهرداری به سمت شهردار کاشان موافقت شد.

علی اصغر شقایقی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در این جلسه که به استناد ماده 73 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور کاملابه طور غیرقانونی برگزار شد، با ترک جلسه توسط اینجانب و دو تن دیگر از اعضا، 6 نفر عضو باقی مانده، مهندس خاکسار را به عنوان شهردار انتخاب کردند و صورتجلسه تنظیمی را برای تایید به وزارت کشور فرستادند.

به گفته وی طبق ماده 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، در 4 صورت می توان شهردار جدید را انتخاب کرد که زمان تصدی شهردار خاتمه یابد، برکناری قانونی (استیضاح) شهردار صورت گرفته باشد، شهردار استعفای کتبی داده و به تصویب اعضای شورا رسیده باشد و همچنین شرایط احراز شهرداری را نداشته باشد.

وی افزود: در این جلسه رئیس شورا با اعلام اینکه استعفای شهردار فعلی (سیدحسین طباطبایی) در جیب من است، خواستار انتخاب شهردار شد و حاضر نشد این استعفا را به رویت اعضا برساند.

شقایقی خاطرنشان کرد: این در حالی است که هفته گذشته من و دو تن از اعضای ایثارگر شورا متن استیضاح شهردار را تقدیم شورا کردیم که در جلسه استیضاح، شهردار حاضر و بعضی موارد مطرح شده در استیضاح را پاسخ غیرقانع کننده، بعضی را بدون پاسخ و تعدادی را توضیح پراکنی کرد و نهایتا استیضاح شهردار با 6 رای مخالف، انجام نشد.

وی یادآور شد: حالاچگونه است که اعضایی که با استیضاح شهردار فعلی مخالف بودند، اقدام به انتخاب شهردار جدید می کنند!

عضو شورای شهر کاشان گفت: حالااین شهر 2شهردار دارد. یکی با تایید شورا و عدم تایید وزارت کشور و دیگری شهردار جدید با تایید شورا و پیگیری شورا برای گرفتن تاییدیه از وزارت کشور.