آرشیو سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۲۸
شهرستان ها
۱۱

پای صحبت مردم

مشکلات معاملات ثبتی

لوشان- خبرنگارکیهان:جمعی از شهروندان لوشانی خواستار الحاق و انجام معاملات ثبتی دوپلاک اصلی این شهر (بخش 13 قزوین) به رودبار شدند.

با توجه به اینکه بخش زیادی از شهر لوشان به عنوان ورودی و پیشانی استان گیلان به شمار می رود و این بخش بعد از پل فلزی با بیش از یک هزار خانوار دارای 2 پلاک ثبتی (22 قرتیکان و 30 پاچنار) است و انجام هرگونه معاملات ثبتی دراین بخش باید در اداره ثبت و اسناد شهرستان قزوین صورت گیرد. این مسئله مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است. این درحالی است که تمام کارهای اداری پلاک های مذکور مثل کارهای قضایی، فرهنگی، آموزشی و انتظامی دربخش مرکزی رودبار انجام می شود. بنابراین، شهروندان لوشانی خواستار الحاق دوپلاک ثبتی مزبور در شهرستان رودبار هستند.

اوقات فراغت در قشم

قشم- خبرنگارکیهان: درحالی که اغلب شهرهای کشور برنامه های تابستانی خود را برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان به اجرا گذاشته اند، ستاد اوقات فراغت شهرستان قشم به تازگی جلساتی را برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان برگزیده است. اما جوانان و نوجوانان قشمی منتظر نتایج این جلسات نشده اند و به طور خودجوش برنامه های ورزشی و فرهنگی خویش را به اجرا گذاشته اند. یکی از جوانان قشمی می گوید: برنامه های ورزشی و فرهنگی را با دیگر محله ها هماهنگ هستیم و این برنامه ها را به صورت هماهنگ و رقابتی انجام می دهیم.