آرشیو چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۷۳
ایران زمین
۲۳

ترغیب مردم به مسافرت های بین شهری با اتوبوس های ریلی

نظیفه رستمی

ساری - ارتقای ضریب ایمنی ریلی موجب افزایش رضایتمندی مردم از راه آهن می شود.

مهندس منصور عرب یارمحمدی، مدیرکل حفاظت و ایمنی سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جمع مسئولان و کارشناسان راه آهن شمال گفت: تلاش برای ارتقای ضریب ایمنی ریلی از وظایف همه مسئولان راه آهن است و نتیجه این اقدام نیز موجب افزایش رضایتسمندی مردم از راه آهن شده و در نهایت اثرات مثبت آن نیز به مجموعه راه آهن برمی گردد.

وی در جریان بازدید دو روزه از محور راه آهن شمال با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی این محور گفت: با توجه به این که در اکثر شهرهای استان مازندران مناطق مسکونی در مجاورت راه آهن واقع شده، لذا به کارگیری قوانین و مقررات ایمنی ریلی برای کارکنان این ناحیه از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

وی افزود: عمده فعالیت راه آهن در دو بخش حمل و نقل بار و جابه جایی مسافر است و در زمینه خدمات مسافری برای رسیدن به نقطه مطلوب و ارائه خدمات بیشتر باید تلاش مضاعفی داشته باشیم. مدیرکل حفاظت و ایمنی سیر و حرکت راه آهن، استفاده از قطارهای ریل باس (اتوبوس های ریلی خودکشش) در مسیرهای حومه ای را یکی از سیاست های فعلی راه آهن در بخش مسافری برای افزایش گرایش مسافرت های بین شهری بسوی راه آهن و کاهش تصادفات جاده ای برشمرد. وی در ادامه افزود: در راه آهن شمال با توجه به مواهب طبیعی و فرصت های گردشگری و نیز ضرورت اتصال این خط به خراسان و ایجاد خط ساحلی، ظرفیت فراوانی برای توسعه حمل و نقل ریلی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فراهم کردن زمینه ها و بسترهای ارتقای ایمنی در راه آهن گفت: شناسایی نیروهای جوان و خلاق، توجه به نیروهای متخصص، حفظ کرامت و شان نیروهای سازمان همراه با به کارگیری شعار همیشگی اول ایمنی، بعد کار از مواردی هستند که همواره باید سرلوحه فعالیت هایمان در زمینه حفظ و ارتقای ایمنی باشد.

وی افزود: اشاعه فرهنگ ایمنی در راه آهن از وظایف همه بخش ها و زیرمجموعه هاست. توجه مضاعف به پست های بازدید، توجه به قطار نجات و سازمان جرثقیل ها، دقت در رفع خرابی های سیستم علائم ارتباطی، کنترل مستمر سرعت لکوموتیوها در ورود و خروج سوزن ها از موارد بسیار مهم در ایمنی ریلی است