آرشیو پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۰
اخبار کشور
۳

پیکرمطهرآیت الله اشتهاردی امروز در حرم حضرت معصومه(س) آرام می گیرد

پیکر مرحوم آیت الله علی پناه اشتهاردی امروز در میان حزن و اندوه مردم و با حضور علما، فضلاو طلاب حوزه علمیه قم تشییع می شود.

به گزارش مرکز مدیریت حوزه عملیه قم، مراسم تشییع پیکر آیت الله اشتهاردی ساعت 10 صبح امروز از مقابل مسجد امام حسن عسکری«ع» انجام می شود و پس از اقامه نماز میت توسط آیت الله مکارم شیرازی پیکر آن مرحوم در جوار حرم کریمه اهل بیت فاطمه معصومه«س» به خاک سپرده خواهد شد.

بر اساس همین گزارش، مراسم بزرگداشتی ازسوی رهبر معظم انقلاب امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم برگزار می شود.

پیکر آیت الله اشتهاردی دیروز به زادگاهش انتقال یافت و توسط مردم اشتهارد تشییع شد. پیکر این استاد برجسته اخلاق عصر همان روز به قم انتقال یافت تا در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شود.

آیت الله اشتهاردی سه شنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب در مدرسه فیضیه دچار عارضه قلبی شد و در سن 87 سالگی به ملکوت اعلاپیوست. این مرحوم از شاگردان آیت الله بروجردی و امام خمینی«ره» بود که عمری را در راه ترویج اسلام سپری کرد. زهد و ساده زیستی این مرحوم شگفت انگیز بود و کلاس های درس اخلاق او میان طلاب مشهور بود به رغم اینکه شایستگی علمی داشت و امام خمینی او را «فقه سیار» لقب داده بود هیچ گاه کرسی درس خارج فقه را دایر نکرد. اما 20 دوره لمعه (کتاب فقهی) را تدریس کرد. از مهم ترین آثار مکتوب آن مرحوم می توان به یک دوره کتاب فقهی در شرح عروه الوثقی به نام «مدارک العروه » اشاره کرد. این کتاب در 03 جلد تدوین شده است.

التعالیم الاخلاقیه ، القرآن و العقل، ایضاح الفوائد، رد کتاب شهید جاوید، حکومت انبیاء و ائمه (علیهم السلام)، واجبات مجلس فقها، واجبات مجلس شورای اسلامی و لماذا التغریب از دیگر آثار