آرشیو شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۱
حوادث
۱۵

انتقاد نماینده خرم آباد از مسکوت ماندن طرح بیمه کارگران ساختمانی

نماینده مردم خرم آباد در مجلس از مسکوت ماندن طرح بیمه کارگران ساختمانی انتقاد کرد و گفت: این اقدام، سنگین ترین آوار بر سر این قشر فراموش شده است.

رضا رحیمی نسب گفت: توقف و مسکوت ماندن بیمه کارگران ساختمانی و فرو ریختن ساختمان هفت طبقه و غیر استاندارد در منطقه سعادت آباد تهران و کشته شدن 17 نفر از جوانان محروم و جویای کار و نفی بلد شده از دیار خود که ناشی از رکود شدید بیکاری در استان لرستان می باشد ظلم به این قشر است.

وی افزود: این حادثه نه تنها باعث از بین رفتن هفده نفر از سرپرستان خانواده ها شد بلکه از این به بعد خانواده های آنان به علت عدم پوشش بیمه ای مناسب، چشمشان به دستان افراد نیکوکاری باید باشد که با دید ترحم آمیز از سر صدقه کمکی برای بقا و ادامه حیات آنان بکنند.

رحیمی نسب گفت: این موضوع نگرانی شدید جامعه کارگری به ویژه کارگران ساختمانی که از اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه می باشند را فراهم آورده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اگر قانون کارگران ساختمانی که پیش از این در مجلس هفتم به تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده بود با غوغاسالاری عده ای افراد سودجو مسکوت نمی ماند. بازماندگان کارگران قربانی حوادث، محکوم به تحمل فقر و گرسنگی ناشی از دست دادن نان آورشان نمی شدند.

وی ادامه داد: طرح بیمه کارگران ساختمانی چنانچه براساس کارشناسی و سطح بندی منطقه ای در کلیه مناطق کشور برنامه ریزی و به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ می شد می توانست گامی بلند در جهت توسعه پایدار و فراهم آوردن امنیت روحی و روانی و آرامش خاطر کارگران زحمتکش ساختمانی و عائله تکفل آنان باشد.

رحیمی نسب گفت: این در حالیست که مدیر سازمان تامین اجتماعی در این ایام همواره و مکررا از توسعه و گسترش چتر حمایتی سازمان و تعمیم بیمه های اجتماعی به همه اقشار جامعه سخن به میان آورده و رسیدن بیمه شدگان به مرز 10 میلیون نفر را با برنامه ریزی هدفمند مورد تاکید قرار می دهد.

نماینده مردم خرم آباد از نمایندگان مجلس درخواست کرد با استفاده از این شرایط و اعلام آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای اجرای مجدد طرح مذکور، گامی مهم در راستای کمک به قشر محروم کارگران ساختمانی برداشته و برگ زرینی در عملکرد مجلس هشتم را به ثبت برسانند.