آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۶
اخبار کشور
۲

سنای آمریکا تحریم های ایران را افزایش داد

کمیته بانکداری سنای آمریکا، اعلام کرد که به خاطر خودداری تهران از توقف فعالیت های هسته ای اش تحریم ها علیه کشورمان را شدیدتر خواهد کرد.

به گزارش رویترز، کمیته بانکداری سنای آمریکا پنج شنبه گذشته با 19 رای موافق در برابر دو رای مخالف به لایحه افزایش تحریم ها علیه ایران رای مثبت داد و این مصوبه را با هدف اجرایی شدن تحویل سایر کمیته های سنا داد.

به موجب این مصوبه، سرمایه گذاران آمریکایی از سرمایه گذاری مستقیم و یا غیرمستقیم در بخش انرژی ایران محروم می شوند.

بر همین اساس، این مصوبه به ایالت ها و دولت های محلی این امکان را می دهد که دارائی های خود را از شرکت ها و موسساتی که بیش از 20میلیون دلار در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری کرده و یا برای سرمایه گذاری در ایران اعتبار تامین کرده اند خارج کنند.

علاوه بر این موارد، براساس این مصوبه، دولت بوش این امتیاز را خواهد داشت تا نام بانک مرکزی ایران را در لیست گروه های حامی تروریسم موردنظر آمریکا قرار دهد.

در همین حال، چاک هگل، سناتور جمهوری خواه ضمن مخالفت با تحریم های جدید علیه ایران گفت: این مصوبه نه ایران بلکه متحدان و دوستان آمریکا را تحریم می کند.

وی همچنین به پیشرفت های ایران در زمینه مذاکرات هسته ای از جمله گفت وگوهای در پیش رو جلیلی و سولانا در ژنو اشاره کرد که در آن یک نماینده آمریکا نیز حضور خواهد داشت.