آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۶
اخبار کشور
۲

ابطحی: سهم ما چی میشه؟! (خبر ویژه)

رئیس دفتر خاتمی در زمان ریاست جمهوری وی با ستایش مشکوک و غیرمنتظره از سیدحسن نصرالله، همراهی وی با مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی را حرفی توخالی خواند.

محمدعلی ابطحی با اذعان به پیروزی های سلسله وار سیدحسن نصرالله و حزب الله- که این روزها حتی رسانه های صهیونیستی و غربی هم با تجلیل از آن یاد می کنند- نوشت: «رسانه های غربی با شیطنت می گویند که سیدحسن نصرالله تحت تاثیر مقامات و مسئولان سیاست خارجی ایران است. گمان می کنم حرف توخالی می زنند. چون دیپلماسی ما اگر می توانست برای مصلحت ایران مثل حزب الله برای مصالح خودش، موفقیت های بزرگی دست و پا می کرد. باید آرزو کرد با این توفیقاتی که سیدحسن در به دست آوردن پیروزی های بزرگ دارد کاش او مشاور دیپلماسی کشورمان می شد.»

این موضع مغرضانه در حالی عنوان می شود که سیدحسن نصرالله بارها بر تبعیت خود از ولایت فقیه تصریح کرده و در سفر به تهران دست رهبر معظم انقلاب را بوسید. مقاومت جانانه حزب الله طی 2 دهه گذشته به ویژه در 2 سال اخیر هم ملهم از جمهوری اسلامی و سیاست های موثر آن بوده است.

در حالی که سیدحسن نصرالله به مقاومت و ایستادگی حتی تا مرز جنگ و تهدید شدن به ترور شناخته می شود باید از آقای ابطحی و همفکران او که به وادادگی در برابر تهدیدها شناخته می شوند، پرسید شما را چه به سیدحسن نصرالله؟ و در حالی که محافل رسمی آمریکایی و اسرائیلی بارها تصریح کرد ه اند حزب الله به نمایندگی از ایران می جنگد، باید پرسید آقای ابطحی به نمایندگی از چه محافلی عقده گشایی می کند؟!

در صدر اسلام نیز عناصر دورو هنگام سختی از معرکه کنار می کشیدند و مؤمنان را سرزنش می کردند که کارشان تمام است اما پس از به دست آمدن پیروزی مدعی می شدند ما با شما بودیم و شریک پیروزی شما هستیم!