آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۶
اخبار کشور
۳

سرپرست وزارت کشور: در سراسر کشور 82 هزار پروژه عمرانی در حال ساخت است

سرپرست وزارت کشور گفت: باتوجه به قابلیت های مختلف استان بوشهر باید تدابیری اتخاذ شود تا این استان یکی از پیشگامان تحولات اقتصادی و عمرانی در کشور و منطقه باشد.

به گزارش ایرنا، «سید مهدی هاشمی» پنجشنبه گذشته در نشست تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید بوشهر افزود: استان بوشهر می تواند پایگاهی برای صادرات و واردات کشور باشد و در توسعه نیز الگویی برای سایر کشورهای منطقه شناخته شود.

وی تصریح کرد: استاندار جدید بوشهر باید با تکیه بر تجربه گذشته و مدیران این استان گفتمان جدیدی از کار و تلاش را حاکم کند و در سایه تعامل و همسایگی با کشورهای منطقه خلیج فارس منافع چند جانبه برای جمهوری اسلامی تامین کند.

هاشمی افزود: یکی از کارکردهای استان بوشهر که تاثیرگذار است مسائل امنیتی و نظامی است که در خط مقدم دفاع از نظام اسلامی است و مدیر ارشد این استان باید به نحوی عمل کند که ضمن تامین منافع مردم بتواند از نظر موضوعات تجاری، اقتصادی و امنیتی نیز منافع کشور را به خوبی تامین کند.

وی گفت: تغییر برخی مدیران در راستای استفاده بهتر از توانمندی های آنها متناسب با شرایط جغرافیایی است و برخی از شرایط محیطی اجازه نمی داد که همه توانمندی مدیران در عرصه کاری ظهور کند.

سرپرست وزارت کشور در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به انجام پروژه های عمرانی در کشور گفت: نرم افزاری آماده شده است که این امکان را به نمایندگان مجلس می دهد تا پروژه های عمرانی در استان های خود را نظارت و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

وی افزود: هم اینک 82 هزار پروژه عمرانی در کشور در دست ساخت است و کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است و عزم مدیران نیز برای جبران عقب ماندگی ها جدی است.

در این مراسم از زحمات استاندار بوشهر قدردانی و «ابوطالب شفقت» به عنوان استاندار جدید معرفی شد.