آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۶
اقتصادی
۴

نوشیدنی های داخلی و وارداتی با مجوز استاندارد وارد بازار می شوند

سرپرست موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اعلام کرد: استانداردهای مربوط به نوشیدنی ها در کشور تدوین شده و تمام تولیدات داخلی و وارداتی با در نظر گرفتن این استانداردها مجاز به عرضه در بازار هستند.

نظام الدین برزگری با بیان اینکه موسسه استاندارد بالاترین سطح نظارت را بر روی محصولات وارداتی از جمله مواد غذایی اعمال می کند، افزود: در حال حاضر تمام آب میوه ها، نوشابه ها، آبهای معدنی و دیگر نوشیدنی های موجود در بازار از سوی موسسه استاندارد کنترل می شود و پس از جمع آوری نمونه ها از بازار و انجام کامل آزمایش ها با موارد تخلف برخورد و امکان ادامه فعالیت از آنها سلب می شود.

وی در رابطه با شایعات اخیر به وجود آمده در بازار مبنی بر غیراستاندارد بودن آبمیوه «رانی» افزود: موسسه استاندارد نسبت به کوچکترین شکایت از سوی مصرف کنندگان خود را موظف می داند تا از حقوق آنان دفاع کند اما شایعات اخیر در مورد غیراستاندارد بودن آبمیوه رانی کاملابی اساس است.

وی خاطر نشان کرد: هر نوع کالای وارداتی از جمله نوشیدنیها تا زمانی که تاییدیه از موسسه استاندارد دریافت نکنند، اجازه ورود به بازار ایران را ندارد و از طرفی پس از انتشار این شایعات، موسسه استاندارد نسبت به انجام آزمایش های متعدد بر روی آبمیوه های رانی وارد عمل شد که در نهایت مشخص شد این نوشیدنی هیچ مشکلی ندارد و تمام معیارهای موردنظر این موسسه را دارا است.

وی وجود الکل در نوشیدنی های رانی را نیز در حد متعارف و استاندارد اعلام کرد.پیش از این نیز مهدی پورهاشم مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران اعلام و تصریح کرده بود: نتایج آزمایش انواع نوشیدنی های رانی موجود در بازار در حد استاندارد است.