آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۶
اقتصادی
۴

کاهش 15 دلاری بهای نفت

قیمت جهانی نفت طی سه روز گذشته با 15 دلار کاهش به کمتر از 130 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس در حالی که طی روز سه شنبه هر بشکه نفت خام بیش از 145 دلار در هر بشکه معامله می شد، این رقم دیروز (جمعه) به زیر 130 دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ هر بشکه نفت سبک آمریکا در روز جمعه به 129.9 دلار رسید. در عین حال انتشار خبری مربوط به انفجار یک خط لوله در نیجریه هم اکنون روند نزولی قیمت نفت را برعکس کرده است. در حال حاضر هر بشکه نفت سبک آمریکا به 130.33 دلار رسیده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 93 سنت افزایش به 132 دلار در روز جمعه رسیده است.

کارشناسان کاهش تنش ها در مورد فعالیت های هسته ای ایران و تصمیم آمریکا برای اعزام نماینده ای به مذاکرات هسته ای ایران با اتحادیه اروپا که می تواند نشانگر تغییر رویکرد این کشور در رابطه با ایران باشد را از دیگر دلایل کاهش 15 دلاری قیمت نفت در طی روزهای اخیر می دانند.

پادشاه عربستان خواستار کاهش بهای نفت شد

پادشاه عربستان در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی خواستار کاهش قیمت جهانی نفت در آینده نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ملک عبدالله در مصاحبه با روزنامه لاریپوبلیکا افزود: عربستان بی شک خواستار کاهش قیمت جهانی نفت است. ما نمی خواهیم قیمت نفت در سطح کنونی باقی بماند.

ملک عبدالله افزود: وقتی قیمت نفت از مرز 100 دلار گذشت، ناخشنودی خود را از این مسئله اعلام کردیم. اکنون نیز که خطر افزایش قیمت نفت به 200 دلار در هر بشکه وجود دارد، به شدت نگران و ناراحت هستیم. عبدالله همچنین در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط نیز تصریح کرد: سفته بازی و دلالی مهم ترین عامل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی است.