آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۶
اقتصادی
۴

برای اجرای تفاهم نامه همکاری های نفتی و گازی ایران و روسیه کارگروه مشترک تشکیل می دهند

دو هفته آینده کارگروه مشترک شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه برای نهایی کردن مفاد تفاهم نامه امضا شده، تشکیل خواهد شد.

غلامحسین نوذری وزیر نفت در جمع خبرنگاران ضمن با اهمیت خواندن امضای تفاهم نامه با شرکت روسی گازپروم درباره تشکیل این تیم کاری مشترک بین شرکت ملی نفت ایران و گازپروم اظهار داشت: این تیم برای انجام همکاری های مشترک و نهایی کردن مفاد تفاهم نامه و اجرایی شدن آنها تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تعیین فازهای میدان پارس جنوبی و مطالعات فنی و مهندسی در خط لوله نکا- جاسک و تعیین نحوه مشارکت هر یک از دو شرکت از فعالیت های تعریف شده برای این تیم کاری مشترک است.

وی امضای تفاهم نامه با گازپروم را آغاز همکاری های مشترک برای دو کشور دارای ذخایر غنی نفت خام و گاز دنیا دانست و گفت: برای امضای این تفاهم نامه طرفین حدود 3 تا 4 ماه مذاکرات متعدد و فشرده ای را انجام دادند و عزم هر دو شرکت برای اجرایی کردن آن جدی است.

وزیر نفت تاکید کرد: همکاری های ایران و روسیه در زمینه نفت و گاز نقش بسزایی در تامین عرضه انرژی دنیا خواهد داشت.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ظرف 3 تا 4 سال آینده اولین پالایشگاه نفت جدید در مدار تولید قرار خواهد گرفت گفت: خوراک اغلب این واحدهای پالایشی نفت خام سنگین، فوق سنگین و میعانات گازی خواهد بود.