آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۶
حوادث
۱۵

ضرر یک میلیارد ریالی شبکه تعاون روستایی خراسان شمالی

مدیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: با توقف طرح ساماندهی مرغ از اواخر اسفندماه سال گذشته تاکنون، یک میلیارد و 250 ریال ضرر مالی به شبکه تعاون روستایی وارد شد.

«رحیم آذری» در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: علاوه بر این میزان خسارت مالی با متوقف شدن این طرح و تامین نشدن به موقع نهاده های مرغ و افزایش قیمت جهانی آن در ماه های پایانی سال گذشته 9 واحد تولیدی از چرخه تولید خارج شدند.

وی مهمترین مشکلات تولیدکنندگان صنعت مرغداری را افزایش ساعتی قیمت نهاده های مرغ، نبود نقدینگی لازم مرغداران برای تولید، ناتوانی آنها در بازپرداخت به موقع بدهی های عقب افتاده به بانک ها عنوان کرد.

آذری قیمت خرید مرغ را بر اساس ابلاغیه جدید وزارت جهاد کشاورزی، دو هزار و 450 تومان اعلام و تصریح کرد: هم اکنون هزینه تمام شده مرغ زنده هزا و 610 تومان بوده و قیمت تضمین شده خرید برنج برای اتحادیه ها هزار و 570 تومان است.

مدیر اتحادیه مرغداران بیان داشت: طی سه ماه گذشته صدوهشتاد تن مرغ زنده، 13 تن مرغ منجمد و پنج تن مرغ گرم از مرغداران استان خریداری و برای توزیع در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام و بازار قرار داده شده است.