آرشیو دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۶۴۸۲
سیاسی
۲

کدخدایی در نشست خبری: تعیین سرپرست برای وزارتخانه فقط برای 3 ماه امکان پذیر است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مطابق اصل 135 قانون اساسی رئیس جمهور می تواند فقط برای یک دوره سه ماهه به دفعات سرپرست برای یک وزارتخانه معرفی کند.

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دیروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تصدی سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی که بیش از سه ماه به طول انجامیده است غیر قانونی است، گفت: شورای نگهبان فقط وظیفه تفسیر قانون اساسی را دارد و تعیین مصداق ها بر عهده این شورا نیست.

کدخدایی گفت: در دوره مجلس هفتم رئیس وقت مجلس شورای اسلامی نامه ای به شورای نگهبان مبنی بر ابهامات اصل 135 قانون اساسی برای تصدی سرپرست در وزارتخانه ها به این شورا ارسال کرد که شورای نگهبان پاسخ داد. مطابق اصل 135 قانون اساسی تعیین و تصدی سرپرست برای یک وزارتخانه بیش از یک دوره سه ماهه امکان پذیر نیست و رئیس جمهور می تواند در مدت سه ماهه مذکور به دفعات سرپرست برای وزارتخانه انتخابکند. خبرنگاران از کدخدایی در این باره توضیح بیشتر خواستند که وی گفت: شورای نگهبان به مصادیق ورود پیدا نمی کند و این مسئله ای است که بین دولت و مجلس باید حل شود. وی افزود: شورای نگهبان وظیفه نظارتی ندارد و اگر تخلفی صورت گیرد باید توسط مراجع ذی صلاح بررسی شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بیش از 80 درصد از مصوبات سال گذشته مجلس با قانون و شرع مقدس مغایرت نداشت.

کدخدایی افزود: شورای نگهبان وظیفه نظارتی ندارد و فقط وظیفه تفسیر قانون بر عهده شورای نگهبان است و بررسی مصادیق بر عهده شورای نگهبان نیست و اگر تخلفی صورت گیرد مراجع ذی صلاح باید پاسخگو باشند.