آرشیو شنبه ۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۷۳۲
جهان
۳

اخبار کوتاه

امریکا با هیات سوری دیدار نکرد

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد با هیات اعزامی سوریه به این کشور دیدار نخواهد کرد. یک مقام وزارت خارجه امریکا به روزنامه الشرق الاوسط گفته است: «دولت سوریه می داند که ما از آنها چه می خواهیم و از مدت ها پیش سوریه قرار بوده است اقداماتی را انجام دهد». به گفته الشرق الاوسط این اقدامات شامل توقف ارسال اسلحه به لبنان و توقف فعالیت های گروه های فلسطینی است.

گسترش برنامه ویزای امریکا در عراق

نیویورک تایمز: سفارت ایالات متحده در بغداد پنجشنبه اعلام کرد ظرفیت برنامه ویژه خود را برای کارمندان عراقی دولت امریکا به 10 برابر افزایش داده است. بر اساس این برنامه سفارت امریکا صدور ویزا و در نهایت کسب تبعیت امریکا را برای این دسته از کارمندان تسهیل می کند.

فارک 8 گروگان خود را آزاد کرد

خبرگزاری فرانسه: کمیته بین المللی صلیب سرخ از آزادی 8 گروگان خود که هفته گذشته توسط گروه فارک کلمبیا دستگیر شده بودند، خبر داد. این 8 تن که از اعضای یک گروه 17 نفری بودند هنگام سفر با قایق روی رودخانه های جنگل های دورافتاده حدود 600 کیلومتری بوگوتا ربوده شده بودند.

شکستی دیگر برای حزب کارگر انگلیس

گاردین: حزب حاکم انگلیس در یک انتخابات میان دوره یی دیگر در اسکاتلند که زادگاه نخست وزیر این کشور نیز هست، شکست خورد. در این انتخابات حزب ملی اسکاتلند بیش از 13 هزار رای به دست آورد و به این ترتیب بیست و پنجمین کرسی امن حزب کارگر را در بریتانیا به دست آورد. این انتخابات در حوزه انتخابیه «گلاسکوایست» برگزار شده بود.

پنج انفجار در بنگلور

خبرگزاری فرانسه: بنگلور، مرکز تکنولوژی هند، بعدازظهر جمعه با انفجار پنج بمب به خود لرزید. به گفته مقامات پلیس این شهر در این انفجارها دست کم یک تن کشته و هفت نفر زخمی شدند. این انفجارها بین ساعت 2 تا 45/2 بعدازظهر در نقاط مختلف شهر روی دادند. هنوز جزییاتی درباره عوامل این انفجارها و انگیزه آنها منتشر نشده است. برخی رسانه های هندی تلفات این انفجارها را سه نفر ذکر کردند.