آرشیو یکشنبه ۶ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۸۷
صفحه آخر
۲۸

محمود شالویی مدیر دفتر امور هنرهای تجسمی:

آثار هنری، جایگزین جوایز جشنواره ها می شود

مدیر دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از برنامه های آینده ما این است که به جای هدایای نقدی و سکه طلاآثار هنری در جشن ها و جشنواره ها اهدا شود.

محمود شالویی افزود: طی سالیان متمادی فعالیت های جدی و اساسی غیرقابل انکاری در مرکز هنرهای تجسمی صورت گرفته است، اما این فعالیت ها متاسفانه دارای شکل ساختاری نبوده و آئین نامه منظم و کارآمدی که راه را برای مدیر آینده هموار کند، وجود نداشته است.

وی درباره بودجه اختصاص یافته به هنرهای تجسمی هم توضیح داد: در این که بودجه اختصاص یافته به فعالیت های فرهنگی و هنری کافی و مناسب نیست، نباید شک کرد.

اما مشکل هنرهای تجسمی، فقط بودجه نیست، بلکه برنامه ریزی مدون فرهنگی و هنری و التزام بخشیدن به سیستم اداری و سازماندهی کردن این فعالیت هاست که از اهمیت بسیاری برخوردار است. شالویی از احیای بحث اختصاص نیم درصد از بودجه عمرانی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به خرید آثار هنری خبرداد.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران اطمینان خاطر داد که ایران در پنجاه و سومین دوره دوسالانه جهانی «ونیز» حضور خواهد داشت. وی درباره جشنواره هنرهای تجسمی گفت: دبیرخانه ای را برای این جشنواره در محل دبیرخانه دائمی دوسالانه تشکیل داده ایم و غلامعلی طاهری به همراه جمع دیگری از صاحبنظران مامور تهیه آئین نامه ای برای این جشنواره ها هستند.

همچنین به گزارش دیگر محمود شالویی، مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، محمدحسین نیرومند، محمدعلی رجبی، مصطفی گودرزی، عباس میرهاشمی، غلامعلی طاهری، مسعود شجاعی طباطبایی و محمد رسولی از اعضای این شورا هستند.

مسئولیت این شورا برعهده محمود شالویی، مدیرکل امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.